بازی کودکان چه تاثیری در درمان بیش فعالی کودکان دارد

یکی از نگرانی‌های والدین کودکان بیش فعال درمان و رفتار با کودکان است. با شیوع بیش فعالی  ADHD در کودکان درمان های مختلفی مانند دارویی و غیر دارویی توسط روانشناسان و روانپزشکان حوزه کودک و نوجوان ارائه شده است؛ از درمان‌های موثر که مورد استقبال والدین و کودکان قرار گرفته، درمان غیر دارویی است، والدین معمولا از داروهای روانپزشکی که اثر موقت دارد، هراس دارند و تمایل به درمان های غیر دارویی دارند.

یکی از روش های غیر دارویی موثر؛ بازی کردن است، در این مقاله از آرتی‌کالا به تاثیر بازی در درمان بیش فعالی کودکان می پردازیم، با ما همراه باشید.

بازی کردن و تاثیری که بر درمان بیش فعالی کودکان می گذارد

کودکان بیش فعال چون تمرکز ندارند، نمی توانند یک فعالیت را تا آخر انجام دهند، و همیشه به این مشکل بر می خورند و برای سرانجام رساندن یک فعالیت نیاز به نظارت دارند.

کودکان بیش‌فعال از نظر بهره هوشی مانند سایر همسالان خود هستند، و گاه از سایر همسالان هوش بیشتری داشته باشند. اما چون تمرکز ندارند یادگیری کندتر است. این کودکان در دوران مدرسه در انجام تکالیف به خصوص حل کردن مسائل ریاضی مشکل دارند. موثرترین روش برای حل این مشکل و بهبود بیش‌فعالی در کنار درمان دارویی، بازی کردن است.

 

به چه کودکی پیش‌فعال می گوییم؟

مهم‌ترین ویژگی یک کودک بیش‌فعال نداشتن تمرکز است.

کودک بیش‌فعال نمی تواند یک  کار را به انتها برساند،غالبا بدون در نظر گرفتن سرانجام کارهای خطرناکی مانند دست زدن به چاقو و پریز برق، بالا رفتن از نرده و دیوار، دویدن در خیابان و ….می کند.

کودکان بیش فعال نافرمان هستند و نمی توانند منتظر باشند و  معمولا وسط صحبت دیگران صحبت می کنند. صبر کمی دارند.

این کودکان اختلال حافظه داشته و مسائل را دیرتر متوجه می شوند.

کودکان بیش فعال ترسو هستند و در سازمان دادن کارها با مشکل روبرو هستند.

بهترین و موثرترین درمان برای بیش فعالی کودکان بازی درمانی است، که دو نوع زیر را شامل می‌شود:

بازی‌درمانی غیرفعال (Stimulus situation)

بازی‌درمانی فعال (Active play therapy)

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *