بازی‌کردن پدرها با کودکان چه تأثیری بر آیندۀ کودک دارد؟

در این مقاله از آرتی‌کالا قصد داریم تا بدانیم بازی‌کردن پدرها با کودکان چه تأثیری بر آیندۀ کودک دارد؟
نتایج یک تحقیق در دانشگاه کمبریج تاکید می‌کند که بازی کردن پدران با بچه هایشان تاثیر چشمگیر و مهم بر رشد شناختی و تقویت هوشِ فرزندان دارد. کودکانی که از سنین پایین با پدرانشان بازی می‌کنند، احتمال کمتری دارد که بیش‌‌فعال شوند یا مشکلات رفتاری و عاطفی داشته باشند.

بازی‌کردن پدرها با کودکان، آینده احساسی کودک را تضمین می کند

بازی‌کردن پدرها با کودکان از سنین کم، باعث می‌شود کودکان کنترل بیشتری بر احساساتشان داشته باشند. پدرانی که از طریق بازی کردن و بروز واکنش‌های مثبت با کودکانِ خود تعامل دارند به آنها کمک می‌کنند که رشد شناختی بهتری به کودکان خود داشته باشند. بازی کردن پدرها با کودکان، آینده احساسی کودک را تضمین می‌کند.

بازی کردن برای کودکان یک امر حیاتی است. کودکان به وسیله بازی کردن یاد می‌گیرند که چگونه با محیط و اطرافیان ارتباط برقرار کنند. بسیاری از بازی‌هایی که کودکان در طول رشد خود انجام می‌‌دهند، تاثیر زیادی بر آینده آنها دارد. تحقیقات زیادی به بررسی تاثیر بازی کردن بچه‌ها با والدین پرداخته شده است، اما این تحقیقات بیشتر به تاثیر بازی مادر با کودکان انجام شده و کمتر به تأثیر بازی‌های پرسروصدای پدران با بچه‌های خردسال کمتر توجه شده است. نتایج یک تحقیق جدید در دانشگاه کمبریج نشان می‌دهد بازی‌‌کردن پدرها با کودکان زیر سه سالشان، نه‌تنها با نوع بازی‌ مادرها متفاوت است، که آثار متفاوتی هم روی آیندۀ این بچه‌ها می‌گذارد.

  بازی‌کردن پدرها با کودکان دارای تاثیر مثبت در آینده کودک است

پژوهشی در دانشکدۀ آموزش‌و‌پرورش دانشگاه کمبریج با همکاری بنیاد ال‌ای‌جی‌اُ توسط “کریتیو کامنز و ساینس دیلی” انجام شد، در این پژوهش محققان می‌خواستند دریابند که آیا بازی کودک با پدر و مادر چه تفاوتی دارد و بازی کودکان با هرکدام از والدین چه تاثیری بر آینده کودک دارد.  بازی‌کردن پدرها با کودکان دارای تاثیر مثبت در آینده کودک است و به طور کلی مشابهت فراوانی بین بازی‌کردن پدران و مادران وجود دارد، اما تفاوت هایی نیز وجود دارد؛ پدران با فرزندان خود در هر سنی بازی های فیزیکی بیشتر می کنند و انرژی بیشتری در بازی دارند. فعالیت‌هایی نظیر دنبال هم‌ کردن، قلقلک‌دادن، سوار کردن بچه‌ها بر پشت خود و حتی انداختن کودک به بالا را انجام می‌دهند.

این بازی‌ها توانایی زیادی به کودک می‌دهد، کمک می‌کند تا کودک احساساتش را مهار کند و در سنین بالاتر زمانی که وارد محیط های جدید و آموزشی شود؛ مفهوم نظم را بهتر درک می‌کند و عمکرد مناسبی نیز در فعالیت‌‌ها دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *