آموزش بازی فکری اتللو

اتللو حرفه ای

سلام بر شما دوستان و کاربران آرتی کالا

تصمیم گرفتیم که از امروز آموزش های مرتبط با بازی های فکری را برای شما قرار دهیم تا قبل از خرید بازی فکری  و یا بعد از خرید، روش بازی را هم مطالعه داشته باشید. در صورتی که اکثر بازی ها دارای دفترچه راهنمای فارسی می باشند.

امروز بازی فکری اتللو را به شما آموزش خواهیم داد، و این آموزش توسط شرکت تولید کننده بازی، موسسه فرهنگی فکرانه تهیه و در اختیار گذاشته شده است.

این بازی یکی از بازی های صفحه ای استراتژیک پر طرفدار می باشد که در مدل های مختلف اتللو حرفه ای، اتللو مقدماتی، اتللو صادراتی، اتللو سفری و اتللو جونیور و … موجود می باشد و شما می توانید از فروشگاه آرتی کالا آن را تهیه کنید.

  • می پردازیم به آموزش بازی اتللو 

شروع بازی اتللو

برای شروع، چهار مهره مطابق شکل در وسط صفحه به صورت ضربدری، قرار می‌گیرند.

آموزش بازی فکری اتللو

روش بازی فکری اتللو

مهره تیره بازی را آغاز می‌کند. هر یک از دو بازیکن به نوبت یک حرکت انجام می‌دهند. مهره را جایی قرار دهید که یک یا چند مهره حریف را محاصره کند. انجام حرکت به معنی گذاشتن یک مهره (از طرف رنگ خود) در صفحه و محصور کردن یک یا چند مهره حریف در یک یا چند راستا است. در نتیجه مهره‌های محاصره شده را برگردانده و به رنگ مهره خود درآورید. این به معنی محاصره و تصاحب است.

قرار دادن مهره در صفحه به صورت نوبتی انجام می‌گیرد.

ه‌مان طور که گفته شد سیاه حرکت اول را انجام می‌دهد. مطابق شکل سیاه می‌تواند مهره خود را در یک از خانه‌های E۳، F۴، C۵، D۶ بگذارد. فرض کنیم سیاه مهره‌اش را در خانه F۴ قرار دهد. مهره سبزی که بین دو مهره سیاه قرار گرفته، برگردانده می‌شود و به رنگ سیاه در می‌آید.

آموزش بازی فکری اتللو

حالا نوبت سبز است که بازی کند. مطابق شکل سبز می‌تواند مهرهٔ خود را در یکی از خانه‌های E۳، C۳ و یا C۵ قرار دهد. سبز مهره خود را در خانه D۳ قرار می‌دهد. مهره سیاهی که بین دو مهره سبز قرار گرفته برگردانده می‌شود.

آموزش بازی فکری اتللو

بازی به همین ترتیب ادامه می‌یابد و بازیکنان به نوبت با گذاشتن مهره خود در محل‌های مجاز مهره‌های حریف را در راستاهای مختلف محصور کرده و تصاحب می‌کنند.
هدف داشتن بیشترین مهره رنگ خود روی صفحه در پایان بازی است.

پایان بازی:
وقتی تمام صفحه پر شود و یا هیچ کدام از دو طرف حرکتی نداشته باشند، بازی به پایان می‌رسد و بازیکنی که تعداد مهره‌های بیشتری روی صفحه بازی داشته باشد برنده می‌باشد.

نکته:
ممکن است بازی قبل از پر شدن همه ۶۴ خانه به پایان برسد.

روش تهیه بازی فکری از فروشگاه آرتی کالا:

شما می توانید از طریق لینک زیر بازی فکری اتللو در هر مدلی که می خواهید را آنلاین سفارش دهید و درب منزل آن را تحویل بگیرید.

[x size=”18″ color=”#23b10b” ]خرید آنلاین بازی فکری اتللو  8*8 حرفه ای

[x size=”18″ color=”#23b10b” ] خرید بازی فکری اتللو 8*8 جونیور

[x size=”18″ color=”#23b10b” ]  خرید بازی فکری اتللو 6*6 صادراتی

نتیجه گیری:

بازی فکری اتللو یکی از بازی های فکری پر طرفدار صفحه ای استراتژیک در ایران می باشد که افراد زیادی علاقه مند به بازی با آن می باشند. در این بازی به هیچ وجه احتمال برد تصادفی وجود ندارد و حدود مدت زمان بازی فکری اتللو 10 الی 30 دقیقه برای هر مسابقه می باشد و مهارت استراتژیک و تاکتیک جهت مسابقه نیاز دارد.

2 دیدگاه برای “آموزش بازی فکری اتللو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *