کدام روبیک برای من مناسب است؟

وقتی به دنبال بهترین کیفیت مکعب روبیک هستیم، جنبه های بسیاری برای تجزیه و تحلیل وجود دارد اما باید مناسب ترین روبیک را پیدا کرد. برای مثال سرعت چرخش و چرخش آسان این مکعب برای برخی از افراد حائز اهمیت است و مهم است که لایه ها را به راحتی بچرخانید اما کنترل پازل های خیلی سریع سخت تر است چرا که ممکن است زمانی که یک لایه را می چرخانید لایه های دیگر نیز با آن می چرخند و این دردسیر ساز است.

[elementor-template id=”200027″]

چگونه مکعب روبیک را برای خرید انتخاب کنیم؟

اگر قصد خرید انواع روبیک را دارید، به جای مناسب مراجعه کرده اید. اگر شما یک تازه کار هستید که به دنبال راهی برای سرعت بخشیدن به سرعت حل این مکعب جادویی دارید، نیاز به فردی دارید که جدیدترین نکات را می خواند یا در این رابطه جستجوی زیادی انجام داده است. یکی از مزایای مکعب روبیک همانطور که در بالا اشاره شد روان بودن آن است، برخی از روبیک ها هنگام چرخش گیر می کنند و با فشاری که از سمت شما برای چرخاندن به آن ها وارد می شود می شکنند. مورد بعدی سرعت چرخش آن است که اگر زیاد باشد برای حرفه‌ای ها می تواند دردسر ساز باشد. همچنین رنگ بندی مناسب در خرید روبیک بسیار تاثیر گذار است. چرا که رنگ های مشابه در کنار هم باعث گیج شدن و خستگی چشم شما می شود.

برخی از مکعب ها مخصوص رکوردهای جهانی ساخته شده اند. بیشتر این مکعب ها یا در چین یا در ایالات متحده آمریکا ساخته شده اند. برای مثال مکعب های Rubik 3×3 از مکعب های کوچک (هر مکعب جداگانه) ساخته شده اند که به منظور تسهیل چرخش ها و افزایش سرعت طراحی شده اند. بسیاری از آنها هنگام حل شدن قفل یا پاپ نمی شوند. آنها همچنین از ابتدا خیلی خوب می چرخند. در حالی که تعداد زیادی مکعب های روبیک در بازار وجود دارد، روبیک مویو یکی از بهترین مکعب های Rubik در حال حاضر در بازار به حساب می آید.

گزینه های خرید روبیک

روبیک های مگامینکس Megaminx

روبیک‌های مگامینکس یک معمای دارای پیچ و تاب و گردان به شکل 12 سطحی دارند که بسیار شبیه مکعب های روبیک کلاسیک هستند. روش حل این روبیک ها با روبیک های دیگر تقریباً یکسان است، تنها تفاوت در مراحل آخر است؛ زمانی به آخرین لایه رسیدید، چند الگوریتم جدید اضافه می شوند، بنابراین اگر با مکعب کلاسیک 3×3 آشنایی دارید، دیگر در حل مگامینکس مشکلی نخواهید داشت. تنوع زیادی در این محصولات وجود دارد اما رایج ترین نسخه دارای 12 رنگ مختلف است که پنج قطعه در لبه دارد و یک قطعه مرکزی ثابت. اگر تعداد قطعات را در نظر بگیریم 20 قطعه گوشه و 30 قطعه در لبه است که در کل 50 قطعه جداگانه است. قطعات لبه دارای دو رنگ هستند، و قطعات گوشه سه رنگ. هر سطح از این روبیک شامل یک قطعه وسط، 5 قطعه گوشه و 5 قطعه لبه است. قطعات گوشه و لبه با سطح های مجاور به اشتراک گذاشته شده است. مراکز سطح فقط می توانند در جای خود بچرخند. هدف این روبیک این است که رنگ ها را جابجا کرده و سپس آن را به حالت اصلی خود برگردانید که یک رنگ در هر سطح داشته باشد.

روبیک های مویو

MoYu یکی از مارک های معروف مکعب روبیک در چین است. این شرکت متعهد به طراحی و ساخت مکعب هایی با سرعت عالی برای سرتاسر جهان هستند. این مکعب ها برای مسابقات مورد استفاده قرار می گیرند. در برخی از روبیک های این برند از کمترین پلاستیک استفاده شده تا وزن آن به طور چشمگیری کاهش پیدا کند. این نوع از روبیک ها با کمترین اصطکاک به بازار عرضه می شوند که قفل شدگی را هنگام چرخش به شدت کاهش می دهد.

روبیک‌های متفاوت از نظر ظاهری

روبیک های استیکرلس و استیکری

یکی از معایب روبیک های برچسب دار این است که برچسب ها ممکن است با استفاده مکرر از بین بروند و نیاز به استفاده از برچسب های جدید باشد. ممکن است هنگام تعویض برچسب ها به درستی چسبانده نشوند و ظاهر روبیک زشت شود یا هوا زیر برچسب ها قرار بگیرد و مشکل دیگر این که تعداد بسیار کمی از مکعب ها دارای برچسب با کیفیت خوب هستند؛ اما مزیت خوب این نوع از روبیک ها امکان تغییر رنگ است که خواسته بسیاری از کاربران است.

روبیک های استیکرلس مشکلات بالا را ندارند اما در عوض امکان سفارشی سازی رنگ در آن ها وجود ندارد. همچنین این روبیک های از کیفیت ساخت بالایی برخوردارند و همین امر سبب پر طرفدار بودن این روبیک ها شده است.

روبیک های استیکری و استیکرلس

اشکال روبیک

روبیک های کلاسیک به شکل مکعب بودند اما  امروزه در اشکال مختلفی ارائه می شوند. روبیک های توپی، ماری، 6 ضلعی، 3*3 و … که تنوع و جذابیت این بازی فکری را دو چندان می کند. برای انتخاب و خرید روبیک بهتر است ابتدا نیاز و علایق خود را در نظر گرفته و سپس اقدام به خرید کنید. برای مثال اگر کودک شما به بازی های سازی ای مانند لگو علاقه دارد می توانید از روبیک های مغناطیسی یا روبیک های ماری استفاده کنید.

مزایای خرید روبیک

از این طریق هم تنوع اسباب بازی های کودکان را افزایش می دهید هم به نوعی دیگر روی خلاقیت کودکتان کار می کنید. روبیک های بازی های مختص کودکان یا بزرگسالان نیستند و همه سنین را پوشش می دهند بنابراین اگر این اسباب بازی فکری مورد علاقه کودکتان قرار نگرفت برای گذراندن اوقات فراغت خودتان بهترین گزینه است تا کمی مغزتان را ورزش دهید و از روزمرگی ها خارج شده و خستگی حاصل از فعالیت بدنی خود را رفع کنید.

روبیک به بهبود حافظه کمک می کند

بهبود حافظه بستگی به این موضوع دارد که مکعب را بدون هیچگونه الگوریتم و راهنما حل می کنید یا از الگوریتم ها برای کمک استفاده می کنید. درست است که با استفاده از الگوریتم ذهن شما مسیر بهتری برای حل روبیک طی می کند اما در هر صورت شما در حال بهبود تمرین حافظه خود هستید.

افزایش استقامت، صبر و تلاش

حل کردن یک روبیک می تواند بسیار سخت باشد. حتی روش مبتدی هم ممکن است برای بسیاری از افراد چندان ساده نباشد اما افرادی که پایدار و صبور هستند، می توانند سرانجام آن را یاد بگیرند.

کمک به خلاقیت

مطمئناً ، اگر شما فقط روشهای شناخته شده ای را برای حل یك مکعب روبیكس که قبلا یاد گرفته اید انجام دهید، برای تبدیل شدن به یك حل کننده معما، تاثیر چندانی نخواهید دید. اما اگر سعی کنید با روش ها و الگوریتم های مختلف عمل كنید، راه های خود را برای حل مکعب یافته اید و این به شما كمك می كند با انجام کارها خلاق تر شوید.

کمک به افزایش حافظه

مانند هر معما، مکعب روبیک سلولهای مغزی شما را فعال نگه می دارد و مهم نیست که آیا شما یک حل کننده سرعتی هستید یا فقط عاشق معما هستید. هنگام چیدن قطعات روبیک، مغز شما فعال خواهد شد و عملکردهای شناختی خود را در حفظ می کند.

توانایی و مهارت در کار با انشگشتان

چابک تر و سریع تر کردن انگشتان شما فوایدی دارد مانند اینکه می توانید سریعتر در رایانه خود تایپ کنید و انگشتان شما را به شکلی حفظ می کند که در سن بالا زمانی که دستتان شروع به لرزش کرد سرعت و عملکرد درست انگشتان دستتان را حفظ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *