معرفی کتاب کلید های مهارت های اساسی در کودکان و نوجوانان

معرفی کتاب کلید های پرورش مهارتهای اساسی در کودکان و نوجوانان :

اعتماد به نفس ، انگیزه ، تلاش و مسئولیت پذیری ، خلاقیت ، پشتکار ، توجه به دیگران ، کارگروهی ، عقل سلیم ، حل مشکلات و تمرکز مهارتهای اساسی و مهمی هستند که در موقعیت کودکان و نوجوانان نقش بسزایی دارند و دراین کتاب به آنها پرداخته شده است .

نویسنده : دکتر دروتی ریچ

مترجم: اکرم قیطاسی

گروه آرتی کالا قسمتی ازاین کتاب را دراختیار شما قرارداده است :

مهارتهای زندگی و ارتباط تکنولوژی

اعتماد به نفس

اگر رایانه میتوانست حرف بزند و درباره مهارتهای زندگی ،با ما صحبت کند،مطمئنم که میگفت:«یادت باشد من یک ماشین هستم.من از تو استفاده نمیکنم،بلکه تو با من کار میکنی. نگذار تورا بترسانم. از آنچه درباره من میدانی برای یادگیری بیشتر استفاده کن.به دیگران نیز کمک کن تا یاد بگیرند چطور از من استفاده کنند.»

وقتی برای فرزندانتان نرم افزاری میخرید،به دنبال برنامه ای باشید که بچه هارا به فعالیت های فکری و خلاق وادار کند،نه برنامه های سطحی و بی ارزش که شخص با فشار یک دکمه،در را باز میکند و پرنده را پیدا میکند.برنامه ای که انتخاب میکنید باید به ایجاد اعتماد به نفس کودکانتان کمک کند و آنهارا یاری کند تا از رایانه در سطوح مختلفی استفاده کنند.

انگیزه

درباره عبارت «پیدا کنـد»فکر کنید. این عبارت بالای صفحه رایانه قرار دارد و مارا در مورد نحوه استفاده از کامپیوتر کمک میکند.

هدفی را مشخص کنید.سعی نکنید بدون هدف خاصی تنها«شناور باشید»(این کار خیلی وقت هدر میدهد).برای آنکه با انگیزه و جهت مشخصی با رایانه کار کنید، هر روز قسمتی خاص و موضوعی معین را برای یادگیری انتخاب کنید.

حتما به بچه ها یادآوری کنید که تبلیغات در هر صورت تبلیغات است ؛چه در اینترنت باشد چه در تلویزیون و مجلات.بچه ها باید در مورد تبلیغات شبکه اینترنت،مانند هر رسانه دیگری محتاط باشند.

مسئولیت پذیری

وقتی بچه ها در حال انجام تکالیفشان هستند،باید به بیش از یک دایرة المعارف رجوع کنند  برای این کار،اطلاعات رایانه یک نقطه شروع است.

به بچه ها یادآوری کنید، به اطلاعات مربوط به زندگی  واقعی و تجربیات روزمره وصل شوند.آنهارا تشویق کنید،صفحه کلید رایانه را رها کنند و درباره آنچه یاد گرفته اند و در مورد سوالاتی که دارند با دیگران صحبت کنند.

این کار معنای واقعی«هم کنشی»است.

تصویر کتاب کلید های مهارت های اساسی در کودکان و نوجوانان

تصویر خرید محصول

کانال فروشگاه اینترنتی آرتی کالا :

@artikala

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *