معرفی کتاب دایره المعارف تاریخ علم در ایران

کتاب دایره المعارف تاریخ علم در ایران از مجموعه کتاب های ” کتاب های مرجع ” می باشد . کتاب حاضر شرح مصور تاریخ علم و فن آوری در ایران است و می کوشد روند پیشرفت علم مختلف را از دورترین دوران تاریخ تا امروز بررسی کند . این کتاب توسط احسان کاتبی نوشته شده است و لاله ضیایی آن را تصویر گری کرده است . کتاب دایره المعارف تاریخ علم در ایران از مجموعه کتاب های ” کتاب های مرجع ” می باشد . کتاب حاضر شرح مصور تاریخ علم و فن آوری در ایران است و می کوشد روند پیشرفت علم مختلف را از دورترین دوران تاریخ تا امروز بررسی کند . از انتشارات محراب قلم است و دادای جلد سخت و برگه های روغنی با کیفیت است .

گروه آرتی کالا قسمتی از این کتاب را برای مطالعه در اختیار شما قرار داده است .

دوران پیش از تاریخ

تاریخ زندگی انسان بر سیاره زمین به دو دوره تقسیم میشود:دوران پیش از تاریخ،دوران تاریخی.پیش از تاریخ به دورانی گفته میشود که هنوز خط اختراع نشده بود و سند مکتوبی از زندگی در آن دوران باقی نمانده است.

 

تصویر 1کتاب دایره المعارف تاریخ علم در ایران از مجموعه کتاب های " کتاب های مرجع " می باشد . کتاب حاضر شرح مصور تاریخ علم و فن آوری در ایران است و می کوشد روند پیشرفت علم مختلف را از دورترین دوران تاریخ تا امروز بررسی کند .

_پیش از تاریخ دوره ای بسیار طولانی است که به زندگی انساس و جانوران از آغاز تا حدود پنج هزار سال پیش مربوط میشود.دوران پیش از تاریخ خود از دو دورهی سنگ و فلز تشکیل میشود.دوره سنگ به سه عصر پارینه سنگی،میان سنگی و نوسنگی تقسیم میشود.

_انسان عصر پارینه سنگی در غارها میزیست،کشاورزی نمیدانست و از ابزارهای خیلی ساده استفاده میکرد.

_انسان عصر میان سنگی با تراشیدن سنگ و استخوان،ابزار های کار آمد تری ساخت،ولی هنوز از کشاورزی آگاهی نداشت.

تصویر 2 کتاب دایره المعارف تاریخ علم در ایران از مجموعه کتاب های " کتاب های مرجع " می باشد . کتاب حاضر شرح مصور تاریخ علم و فن آوری در ایران است و می کوشد روند پیشرفت علم مختلف را از دورترین دوران تاریخ تا امروز بررسی کند .

_آغاز عصر نوسنگی به ده هزار سال پیش از میلاد مربوط می شود.در این دوران،انسان کشاورزی آموخت و کم کم یکجا نشین شد. انسان عصر نوسنگی بعضی از جانوران مثل سگ،گوسفند و بز را اهلی کرد و ظروف سفالی ساخت.

تصویر کمعرفی کتاب دایره المعارف تاریخ علم در ایران

_نزدیک به پنج هزار سال پیش از میلاد ،انسان با فلز آشنا شد. دوره آهن به سه عصر مس،مفرغ و  آهن تقسیم میشود.

_نزدیک به سه هزار سال پیش از میلاد، اقوام ساکن در لرستان با ترکیب مس و قلع ،آلیاژ  مفرغ را ساختند.

_پنج هزار سال پیش از میلاد،مردم ساکن در حوالی کرمان مس را شناختند و با آن ابزار های مسی ساختند.

تصویر 6معرفی کتاب دایره المعارف تاریخ علم در ایران

_حدود هزار سال پیش از میلاد،بعضی از اقوام ایرانی که به نام میتانی شناخته میشوند و در ترکیه امروزی میزیستند.برتی نخستین بار آهن را بکار بردند.بعدها مردم بین النهرین،چین ،این هنر را از ایرانی ها آموختند.

تصویر 7معرفی کتاب دایره المعارف تاریخ علم در ایران

بهتر است بدانی!

معادن فلز مثل مس و آهن در ایران فراوان، اما در کشور های همسایه ایران بسیار کمیابند. در گذشته بعضی از همسایه های ایران،مثل آشوری ها به ایران حمله میکردند تا به این معادن دست یابند.

 

 

برای مطالعه تمام این کتاب می توانید آن را تهیه کنید

تصویر معرفی کتاب دایره المعارف تاریخ علم در ایران

تصویر خرید محصول

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *