راهنما خرید لباس سیسمونی نوزادان

هنگامی که چشم انتظار رسیدن قدم های نوزاد کوچکی هستید ، ناخداگاه جذب فروشگاه های سیسمونی می شوید و دیدن لباس های کوچک نوزادان شما را مجذوب خود می کند . البته که خرید سیسمونی مورد نیاز نوزاد یکی از مهم ترین وظایف والدین است . در این میان لباس نوزادی از اهمیت ویژه ای برخوردار است . زیرا که والدین براساس نیاز و بودجه خود اقلام سیسمونی را خریداری می کنند ولی همه آنان نیازمند تهیه لباس برای نوزاد تازه به دنیا امده هستند. اصولا والدینی که برای اولین بار صاحب فرزند می شوند ممکن است به علت نداشتن اطلاعات و تجربه کافی در خرید خود خیلی موفق عمل نکنند.

تصویر راهنما خرید سیسمونی کودک

قبل از خرید لباس نوزاد ، باید چند نکته مهم را مد نظر داشت تا در خرید کردن بدون در نظر گرفتن اهم و اولویت ها فقط جذب زرق و برق لباس ها نشوید . در اینجا چند نکته مهم برای خرید لباس نوزادی به شما ارائه می دهیم :

ابتدا در نظر داشته باشید که جنس لباس های نوزادی باید کاملا نرم و از پنبه باشد . زیرا پوست نوزادان بسیار حساس است.

نکته قابل توجه در خرید لباس نوزادی ،سایز آن است. توجه داشته باشید که نوزاد طبیعی در هنگام تولد میانگین 3 -3.5 کیلو می باشد . پس سایز 1 نوزادی و صفر نوزادی برای نوزادان ریز تر مناسب است .

اگر نوزادی با وزن طبیعی دارید بهتر است حداقل 3 دست لباس سایز 1 و یا صفر تهیه کنید . چون نوزاد شیر خوار است و نیاز به تعویض مداوم دارد ، تهیه 3 دست لباس در این سایز بسیار مهم است .
یک نوزاد طبیعی پس از حدود یک ماه وزنش دو برابر می شود ، و لباس های سایز بیمارستانی و صفر برای او مناسب نمی باشد ، لذا در تهیه لباس سایز کوچک دقت کنید .
رشد یک نوزاد طبیعی در سال اول زندگی مهم و سریع است . همچنین سر نوزاد نیز مانند قسمت های دیگر بدن او سریع رشد می کند ، لذا در خرید لباس برای نوزاد خود ، به قسمت یقه نوزاد توجه کنید . بهتر است که لباس او دکمه دار باشد و یا در قسمت یقه دارای دکمه باشد .
از خرید لباس های یقه اسکی و یقه تنگ خودداری کنید زیرا کودک شما در هنگام تعویض بسیار اذیت می شود.

بهتر است لباس نوزاد دارای دکمه جفتی ( ساده پرسی ) باشد ، لباس های زیپ دار به بدن نوزاد آسیب می زند

حتما برای نوزاد بدو تود خود شلوار جورابی ( شلوار جورابدار ) تهیه کنید . زیرا پای نوزاد بسیار لطیف وکوچک است و ممکن است جوراب برای او مناسب نباشد . لذا شلوار جوراب دار پای او را کاملا گرم نگه می دارد.

از نکته های دیگر در خرید شلوار ، خرید شلوار های کشباف دار است . این شلوار ها در انتهای پا دارای کشباف هستند و از آویز شدن شلوار برروی پای کودک جلوگیری کرده و اگر مقداری برای او بزرگ باشد ، این بزرگی را نشان نمی دهد.

از انجایی که لباس نوزاد از آن اقلام لباس هایی است که مدام باید شسته شود ، لذا در انتخاب رنگ و جنس و مرغوبیت آن توجه کافی داشته باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *