علائم کرونا در کودکان مبتلا چه مدت باقی می‌مانند؟

آخرین دستاوردهای پزشکان روشن کرده است علائم ناشی از ابتلای کودکان به کرونا تا ماه‌ها پس از بهبودی در بدن آنها باقی می‌ماند.

به گزارش آرتی‌کالا، آمارها نشان داده والدینی که کودکانشان به کرونا مبتلا شده‌‌اند ماه‌ها علائم چون خستگی، نفس نفس زدن، درد در قفسه سینه و درد در انگشتان پا را تجربه می‌کنند.
با توجه به بازگشت قریب الوقوع کودکان به مدرسه با وجودی که در اغلب موارد علائم ویروس در کودکان خفیف‌تر از بزرگسالان است اما این ویروس همچنان می‌تواند خطری برای کودکان باشد.

 

کرونا در کودکان

کرونا در کودکان چه موقع بهبود پیدا می‌کنند؟

خیلی ناشناخته است

استاد روماتولوژی «رامانان» از دانشگاه بریستول در این باره گفت: کرونا در کودکان به دو دسته تقسیم می‌شود. یک گروه عفونت اولیه با ویروس و در برخی التهاب و خستگی. اما چالش بزرگ این است که هنوز مشخص نیست که چطور چنین علائمی طولانی مدت باقی می‌مانند.

مادر یکی از کودکان که دخترش به کرونا مبتلا شده می‌گوید پس از یک هفته بهبود یافته اما ۱۰ روز بعد احساس خستگی را بدنش دارد و راضی به انجام تمرینات روزمره خود نیست. علاوه بر خستگی صورتش ورم کرده و چشمانش متورم است و احساس سردرد در برخی روزها در وی دیده می‌شود و اکنون مادرش نگران بازگشایی مدارس است.

مسیری پر فراز و نشیب برای کل خانواده

مادر دیگری از شرق ساسکس انگلستان می‌گوید پسر ۷ ساله‌‌اش که کرونا داشته الان خوب شده اما هنوز دچار خستگی مفرط می‌شود، لاغر شده و نمی‌تواند فعالیت چندانی داشته باشد در ضمن نفس کشیدن هم برایش دشوار است. این در حالی است که ۴ ماه از بیماری کرونایش می‌گذرد.

جالب آنکه او و شوهرش نیز به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته اند. این زن ادعا کرده که پسرش کودکی خوشحال و فعال بوده که در حال حاضر دیگر نیست.

وحشت از بازگشت به مدرسه

مادر دیگری از منطقه روستایی در غرب آمریکا می‌گوید ۳ فرزند دارد. یک پسر ۱۲ ساله و دو دختر ۱۰ و ۷ ساله که همگی به کرونا مبتلا شده اند.

علائم بیماری با سردرد، تب، درد و لرزش بدن، درد مفاصل، اسهال، بی‌خوابی، از بین رفتن حس بویایی و چشایی و تورم دست و پا همراه بوده است.

اکنون با گذشت زمان از بیماری کودکانش وی نگران بازگشت فرزندانش به مدرسه است. با توجه به اینکه برخی علائم گاهی اوقات در فرزندانش دیده می‌شود.

 

اطلاعات مشخصی برای کرونا در کودکان در دست نیست

دکتر «ناتالی مک درموت» از انستیتوی ملی تحقیقات سلامت بیمارستان لندن به سی ان ان گفت: موارد بسیاری از ابتلای کودکان به کرونا با سندرم حاد تنفسی مشاهده شده است.

در حال حاضر هیچ اطلاعات مشخصی در رابطه با کودکان و مشکلات طولانی مدت منتشرنشده اما این بدان دلیل است که هنوز تعداد کمی از کودکان درگیر این بیماری شده و مطالعات دقیق در ارتباط با ابتلای کودکان به بیماری صورت نگرفته است اما می‌دانیم که کودکانی که مبتلا شده‌‌اند برای ماه‌ها بعد نیز همچون بزرگسالان احساس خستگی و برخی علائم دیگر را دارا هستند. وضعیت بسیار سخت است.

منبع: tnews.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *