نمایش 1–12 از 48 نتیجه

فیلتر های فروشگاه

رم كولهاس؛ پارادوكس توسعه و تخريب

۴۰,۰۰۰ تومان
این کتاب به کوشش ایمان رئیسی و توسط انتشارات کتابکده کسری منتشر شده است. در این کتاب می توانیم مجموعه

کتاب دوسالانه كروكي معماري، آثار دانشجويان و اساتيد در سال هاي ٩٣-٩٤

۲۰,۰۰۰ تومان
این کتاب که توسط دکتر مرتضی صدیق تالیف و توسط انتشارات کتابکده کسری منتشر شده است شامل کروکی و اسکیس

انسان‌شناسی مسکن

۲۰,۰۰۰ تومان
راپوپورت در اثر ماندگار خود «انسان‌شناسی مسکن»، به واکاوی دقیق پدیده سکنی‌گزیدن می‌پردازد و به خوبی نشان می‌دهد كه استدلال‌هاي يك‌بعدی و روش‌هاي بررسي جزم‌انديشانه نمي‌توانند صور متفاوت و اشكال متنوعي كه مسكن مي‌تواند در معماري مردمي و بومي به خود بگيرد را بيان كند: عاملی مهم که دلالت بر تأثير فرهنگ بر شكل بنا دارد. عامل فرهنگ است كه با تمام پيچيدگي و ظرافت خود هم‌راه و هم‌زمان با عوامل ديگر ،شكل بنا را تعيين مي‌كند. دیدگاهی که هم ‌اکنون و در معماری امروز نیز صدق می‌کند؛ عامل تعيين‌كننده شكل بنا فرهنگ است؛ پديده‌اي مهم پيچيده و ظريف.

نِهِشت دیجیتال مواد

۲۵,۰۰۰ تومان
طراحي و ساخت ديجيتال يکي از مهمترين موضوعات تأثيرگذار بر معماري معاصر جهان است. ظرفيت و پتانسيل نهفته در اين فرآيندها و ابزارها باعث شده تا معماران و طراحان از سراسر دنيا به فعاليت در اين حوزه بپردازند و توسعه ابزاري، تکنيکي و متدولوژيک آن را به وجود بياورند. در جهت پرکردن خلاء موجود در منابع مکتوب مرتبط با این دانش روز در ایران، پس از کتاب پارادايم معماري الگوريتميک براي معرفي «مباني» اين جريان و کتاب فرايندهاي طراحي ديجيتال براي «توصيف روش‌ها و متدولوژي طراحي»، نهشت دیجیتال مواد در ادامه روند معرفي اين جريان طراحي و با تمرکز بر موضوع «ساخت ديجيتال» تدوين شده است.

اصول و روش‌های طراحی نورپردازی

۵۰,۰۰۰ تومان
مانند پلی میان جنبه‌های فنی و زیبایی‌شناسانه نورپردازی عمل می‌کند. این کتاب با بیانی ساده به تبیین مبانی نورپردازی می‌پردازد؛ و با مطالب کاربردی، شیوه‌های مختلف نورپردازی و حس و حالی که در فضا ایجاد می‌کنند را بررسی می‌کند. اصول نورپردازی فضاهای داخلی و خارجی در عملکردهای مختلف معماری و عناصر و المان‌های هریک از آنها، به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است: سیستم روشنایی مورد نیاز، زاویه تابش، دمای رنگ مناسب، موقعیت مناسب چراغ‌ها، شدت روشنایی استاندارد، میزان یکنواختی و کنتراست، راهکارهای کنترل خیرگی و... در انواع فضاهای اقامتی و مسکونی، تفریحی، مراکز خرید و فروشگاه‌ها، موزه و گالری، فضاهای اداری و آموزشی، کارخانه‌ها و کارگاه‌ها، و همچنین نورپردازی پارک‌ها و فضای سبز، استخرها و آب‌نماها و نمای ساختمان‌ها، با کمک جداول و نمودارهای متعدد بیان و با مثال‌های تصویری گویا همراه شده است.

تئوری اسکیس «گفتمان در طراحی معماری»

۲۵,۰۰۰ تومان
اسکیس‌ها نمودی از اندیشه معمارند. اندیشه‌های معمار، سیر تحول خود را به واسطه اسکیس طی کرده، به صورت نهایی طرح می‌انجامد. معماران در خلال فرآیند طراحی به اسکیس به عنوان ابزاری برای برقراری گفتگو و فضایی برای مکالمات تصویری وابسته‌اند. «تئوری اسکیس» از زاویه‌ای جدید به تعمق در اسکیس‌های معماران می‌پردازد؛ کمتر درباره اینکه «چگونه طراحی کنیم» سخن می‌گوید و بیشتر درباره مدارک به جا مانده از «فرآیند طراحی معماران» مختلف بحث می‌کند و در تلاش است تا با مقایسه اسکیس‌های معماران با تئوری‌های فلسفی، هنری و ادبی، به شفاف‌سازی فرآیند پیچیده و تعریف نشده طراحی کمک کند و در این قیاس، بینش تازه‌ای نسبت به رابطه میان اسکیس‌ها و فرآیند تحلیل خلاق جان می‌گیرد.

مرجع و مشخصات فنی طراحی معماری

۳۰,۰۰۰ تومان
مرجع و مشخصات فنی طراحی معماری ، یک منبع جامع و کارآمد برای معماران، دانشجویان معماری و تمامی کسانی است که مسئولیت طراحی و اجرای یک پروژه معماری را به عهده دارند. در این کتاب علاوه بر جمع‌آوری اطلاعات ضروری و کاربردی طراحی، نمونه‌های اجرایی و جزئیات با بیان گرافیکی مناسبی ارائه شده‌است. مطالب کتاب شامل معرفی مصالح کاربردی و رایج در ساختمان و نازک کاری، معرفی انواع سازه، تاسیسات مکانیکی والکتریکی و سامانه‌های محیطی است. در سه بخش، استانداردهای مربوط به اندازه مندی، هندسه پایه، نقشه‌ها و قرارداد های معماری، مقیاس انسانی، سترسی‌ها و آیین‌نامه‌های مختلف ساختمانی می‌پردازد. در پایان خط سیر تاریخی از وقایع مهم معماری به همراه فهرستی از واژگان مورد نیاز معماران ارائه شده است.

بررسی اقلیمی ابنیه سنتی ایران

۴۵,۰۰۰ تومان
بررسی اقلیمی ابنیه سنتی ایران انتشارات دانشگاه تهران

آفرینش نظریه معماری نقش علوم رفتاری در طراحی محیط

۲۲,۰۰۰ تومان
آفرینش نظریه معماری نقش علوم رفتاری در طراحی محیط انتشارات دانشگاه تهران

اصول و روش‌های برنامه‌ ریزی منطقه‌ای

۱۲,۰۰۰ تومان
اصول و روش‌های برنامه‌ریزی منطقه‌ای انتشارات دانشگاه تهران

استاتیک کاربردی

۲۰,۰۰۰ تومان
استاتیک کاربردی انتشارات دانشگاه تهران