لگو خانه درختی دوستان مدل 81047 ۲,۴۰۰,۰۰۰ تومان
بازگشت به محصولات
لگو ماینکرفت مدل خانه نفرین شده کد LB1144 ۷۹۰,۰۰۰ تومان

بازی فکری سکونت در مریخ سفر اکتشافی آرس

قیمت محصول

۱,۰۱۷,۰۰۰ تومان

پشتیبانی ۲۴ ساعته

و ۷ روز هفته

تضمین کیفیت

و تضمین اصالت

رضایت مشتریان

افتخار ماست

ارسال سریع

با پست پیشتاز

معرفی محصول

داستان بازی فکری سکونت در مریخ سفر اکتشافی آرس :

در این روزگار پیشرفت و شکوفایی بی‌سابقه، ما، بالاخره آماده‌ایم تا از آن‌چه که زمانی محدودیت خود می‌دانستیم، فراتر رفته و خانه‌ای جدید در میان ستارگان بنا کنیم. سیاره‌ی “مریخ”، چیزی فراتر از یک دنیای جدید برای سکونت جمعیت روزاَفزون ماست و این، نخستین گام ما، در به آغوش کشیدن ظرفیت جهان‌مان به عنوان یک کل واحد خواهد بود.
آن‌چه برای واقعیت پذیرفتن این آینده‌ی درخشان نیاز داریم، سرمایه‌گذاری همه‌جانبه در پروسه‌ی “زمین‌مانندسازیِ سیاره‌ی سُرخ” است. برای رسیدن به این هدف، از بزرگ‌ترین کمپانی‌های زمینی خواهشمندیم در تأمین مالی پژوهش‌های جدید، پشتیبانی ساخت‌‌و‌سازها، حمل مصالح و موادّ اوّلیه و انجام هر آن‌چه که برای خلق دنیایی پرطراوت و قابل زیست برای بشریت لازم است، سهیم شوند. این پروژه، نیازمند تلاشی بی‌مُضایقه از سوی تمامی انسان‌ها خواهد بود ولی ما بر این باوریم که تضمین آینده‌ای بهتر برای فرزندان‌مان، ارزش تحمّل این‌همه دشواری را دارد.
تِری اِنگو، رابط نجومی سازمان ملل، 10 ژانویه 2315 میلادی.

توضیح: واژه‌ی “Terraforming” -که هنوز هم در ادبیات و سینمای علمی – تخیّلی، بیشتر کاربرد دارد تا در واقعیت- به معنای دگرگون کردن شرایط خاکی، آبی، حرارتی و جوّی سیّاره‌ای دیگر به منظور شبیه کردن‌اَش به کُره‌ی زمین است که عموماً و اصولاً با هدف قابل سکونت و زندگی شدن آن سیّاره برای نوع بشر انجام می‌شود. در این کتابچه، به‌جای واژه‌ی “Terraforming”، از واژه‌های “زمین‌مانندسازی” و “همانندسازی” استفاده شده‌است.

نگاهی به بازی :

“زندگی (سکونت) در مرّیخ: سفر اکتشافی آرِس”، بازی‌ای است با مکانیزم “ساخت موتور مولّد” (Engine-Building) که در آن، بازیکنان، کمپانی‌های عظیم میان‌سیّاره‌ای را با هدف قابل سکونت (و سودآور) کردن “مرّیخ”، مدیریت می‌کنند. شما این کار را با هزینه کردنِ “مِگا کرِدیت”ها (به اختصار: “MC”ها) برای “کارت‌های پروژه” که مستقیم یا غیرمستقیم به پروسه‌ی “زمین‌مانندسازی” کمک می‌کنند، انجام خواهید داد.

برای رسیدن به پیروزی، باید تا جایی که می‌توانید، “درجه‌ی همانند‌سازی” (به اختصار: “TR”) را بالا برده و “امتیاز” (به اختصار: “VP”) کسب کنید. بازیکنان، “TR” خود را با بهبود بخشیدنِ پارامترهای زمینی، یعنی “اقیانوس‌ها، اکسیژن و دما”، بالا می‌برند. “TR” همچنین تعیین‌کننده‌ی درآمد اصلی هر کمپانی نیز هست و در پایان بازی نیز “TR”ها به‌عنوان “امتیاز” مورد محاسبه قرار خواهند گرفت. امتیازات افزوده و ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تولیدی نیز در ازای ساخت کارت‌های پروژه و سایر عملیات‌های انجام‌شده در طول بازی، به بازیکنان اهدا می‌شوند.
بازی در چند دور انجام شده و در هر دور، بازیکنان، یکی از مراحل را انتخاب خواهند کرد که تعیین می‌کند چه فعّالیت‌هایی در آن دور، انجام خواهد شد. مشخّصاً هر دور از بازی، با دورهای دیگر، متفاوت خواهد بود ولی می‌تواند از ساخت کارت‌های پروژه‌ی جدید، انجام عملیات‌های عمومی و عملیات‌های ویژه‌ی پروژه‌ها، درآمدزایی و تولید “منابع” (گرما و گیاهان) یا پژوهش برای کشیدن کارت‌های پروژه‌ی بیشتر، تشکیل شود. هر بازیکن، همه‌ی “فاز”های انتخاب‌شده برای دور را طی خواهد کرد و پاداشی ویژه نیز در “فاز”ی که خودش انتخاب کرده، دریافت خواهد کرد. برای سرعت بخشیدن به بازی، بازیکنان باید نتیجه‌ی کار خود را در هر “فاز”، هم‌زمان با هم تعیین کنند!
صفحه‌ی بازی، ردیف‌هایی دارد برای پایش اکسیژن، دما و درجه‌ی همانندسازی (TR)، به اضافه‌ی قسمتی برای “کاشی‌های اقیانوس” که در طول بازی، رو خواهند شد. بازی، وقتی که اکسیژن، به اندازه‌ی کافی برای تنفّس، موجود شده باشد (14%)، سطح آب اقیانوس‌ها، به حدّ مُناسب برای تولید آب و هوای “زمین‌مانند” رسیده باشد  و دما به درجه‌ای رسیده باشد که خطر یخ‌زدگی را دفع کند (8 درجه سانتی‌گراد)، به پایان می‌رسد. در چنین حالتی، “زندگی در مرّیخ” -اگر خوش‌آیند نباشد- دستِ‌کم امکان‌پذیر خواهد بود!
برنده، بازیکنی است که در پایان بازی، بیشترین امتیاز (VP) را داشته باشد.

 

محتویات بازی فکری سکونت در مریخ سفر اکتشافی آرس TERRAFORMING ARES EXPEDITION :

1 صفحه بازی / 208 کارت پروژه / 9 کاشی اقیانوس
4 صفحه شخصی / 12 کارت کمپانی
24 توکن امتیاز جنگل (16 توکن 1 امتیازی و 8 توکن 5 امتیازی)
148 مکعب منبع (100 مکعب مس، 24 مکعب نقره و 24 مکعب طلا)
20 کارت فاز (در 4 رنگ مختلف؛ 5 کارت از هر رنگ)
52 مکعب شخصی (در 4 رنگ مختلف؛ 13 مکعب از هر رنگ)
2 مکعب شفّاف (برای ردیف‌های اکسیژن و دما)
5 توکن فاز

 

پایان بازی :

با محقّق شدن همه‌ی این شرط‌ ها، پروژه‌ی پایان بازی کلید می‌خورد:
1) همه‌ی 9 کاشی اقیانوس، به روی آبی برگردانده شده باشند.
2) دما 8+ درجه‌ی سانتی‌گراد باشد.
3) میزان اکسیژن 14% باشد.

وقتی همه‌ی شرایط محقّق شود، بازیکنان، فاز جاری را تا پایان بازی کرده و سپس به سراغ امتیازشماری نهایی می‌روند. هیچ فاز دیگری در بازی نخواهیم داشت! مثلاً اگر “شروط زمین‌مانندسازی” در فاز ساخت‌و‌ساز محقّق شوند و فازهای عملیات و تولید هم جزو فازهای انتخابی دور جاری باشند.

راهنمایی: اگر بازی در فاز عملیات به پایان برسد، بازیکنان احتمالاً تمایل خواهند داشت همه‌ی کارت‌های دست‌شان و همه‌ی MC های‌شان را به عملیات‌های استاندارد -که TR نصیب‌شان می‌کنند- تبدیل کنند.

امتیاز شماری نهایی :

بازیکنان، مجموع امتیازات خود را محاسبه می‌کنند:
1) 1VP (1 امتیاز) به اِزای هر TR شان.
2) 1VP به اِزای هر امتیاز توکن‌های جنگل‌شان.
3) امتیازات ذکر-شده بر روی کارت‌های پروژه‌ای که بازی کرده‌اند، از جمله، کارت‌هایی که امتیازات متغیّری دارند که با نشان ستاره مشخص شده‌اند.
برنده، بازیکنی است که بیشترین مجموع امتیازات را داشته باشد. در صورت تساوی، برنده، بازیکنی است که بیشترین مجموع منابع گرما، MC و گیاه را داشته باشد. یادتان نرود که کارت‌های پروژه‌ی دست‌تان را به MC‌ تبدیل کنید!

اطلاعات بیشتر

گروه سنی

کارت در بازی

مهره در بازی

نوع بازی

پیچیدگی بازی

تعداد بازیکن

مدت زمان

سازنده

کشور سازنده

ضمانت

دیدگاه کاربران

0 دیدگاه
0
0
0
0
0

نقد و بررسی‌ها

حذف فیلترها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بازی فکری سکونت در مریخ سفر اکتشافی آرس”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما باید وارد سیستم شوید تا بتوانید عکس ها را به بررسی خود اضافه کنید.