آموزش بازی فکری مونوپولی

تصویر آموزش بازی فکری مونوپولی

آموزش بازی فکری مونوپولی بسیار ساده است و شما با کمی تمرین و ممارست می‌توانید به راحتی یک بازیکن حرفه‌ای شوید.

 بازی فکری مونوپولی یک بازی هیجان انگیز و پرطرفدار است که امروزه محبوبیت بسیاری دارد. بازی فکری مونوپولی نوعی بازی فکری و آموزشی است که منجر به افزایش هوش مالی، رشد شناختی و آشنایی با مفاهیم مالی همچون ورشکستگی می‌شود؛ به همین دلیل توصیه می‌شود حتما این بازی را در اوقات فراغت خود بگنجانید و کودکان بالای 8 سال را در این بازی سهیم کنید.

آرتی کالا ارائه دهنده انواع بازی‌های فکری و آموزشی است و برای هر رده‌ی سنی محصول ویژه‌ای دارد و خدماتی همچون ارسال سریع، ضمانت بهترین قیمت و تضمین اصالت کالا را ارائه می‌دهد؛ همچنین امکان پرداخت آنلاین یا پرداخت هنگام تحویل کالا را برای مشتریان خود در نظر گرفته است. علاوه بر این موارد می‌توانید آموزش بازی فکری مونوپولی را به صورت کامل در این وبسایت مطالعه کنید.

[elementor-template id=”200042″]

راهنمای بازی مونوپولی

برای کسانی که به این سبک بازی علاقه دارند مهم‌ترین نکته دستیابی به یک آموزش و راهنمای دقیق است. در این مقاله صفر تا صد آموزش بازی فکری monopoly را توضیح خواهیم داد.

این بازی انواع مختلفی دارد و توسط برندهای متفاوتی همچون فکر آوران تولید شده است؛ اما نکته قابل توجه این است که نحوه بازی مونوپولی در تمام برندها و انواع مختلف آن یکسان است و هیچ تفاوتی در آموزش بازی فکری مونوپولی وجود ندارد و صرفا تفاوت ظاهری، علت تمایز این بازی‌ها از یکدیگر است.

تصویر بازی مونوپولی

نحوه بازی مونوپولی چگونه است؟

برای اطلاع از نحوه آموزش بازی فکری مونوپولی ابتدا باید به طور کامل صفحه بازی مونوپولی را بشناسید و با هر خانه و عملی که باید در آن انجام دهید، آشنا شوید.

در راهنمای بازی مونوپولی شما با خانه‌های صفحه بازی همچون جاده، ایستگاه راه آهن، خدمات عمومی و غیره آشنا می‌شوید. در راهنمای بازی مونوپولی ایرانی نیز شما با این مفاهیم آشنا می‌شوید فقط شاید ظاهر یا اسامی کمی متفاوت باشد.

در آموزش بازی فکری مونوپولی اینگونه گفته شده است که باید قبل از هر اقدامی یک بانکدار انتخاب کنید که دارایی‌ها و اسناد مربوطه را در اختیار داشته باشد و در صورت لزوم آن‌ها را تقسیم یا دریافت کند. در ابتدای بازی بانکدار به هر فرد مبلغی را برای شروع بازی اهدا می‌کند که در آموزش بازی مونوپولی انگلیسی این مبلغ 1500$ است و در آموزش بازی مونوپولی فارسی این مبلغ 38600 تومان است.

در آموزش بازی فکری مونوپولی شما با سایر مصادیق این بازی آشنا شوید؛ همچنین در دفترچه راهنمای بازی مونوپولی صفر تا صد بازی به صورت کامل توضیح داده شده است.

جاده 

در آموزش بازی مونوپولی شما با خانه‌هایی با عنوان جاده آشنا می‌شوید و نحوه عملکردتان در صورت قرار گرفتن روی این خانه را می‌آموزید.

جاده‌هایی که روی صفحه بازی مونوپولی وجود دارند با استفاده از یک نوار رنگی مشخص شده‌اند. اگر مهره شما روی جاده‌ای قرار گرفت می‌توانید آن را بخرید، اگر قصد خریدن ندارید باید جاده را به مزایده بگذارید که کم‌ترین مبلغ در مزایده جاده 10$ است و اگر قبل از شما بازیکن دیگری آن جاده را خریده باشد موظف هستید به صاحب جاده اجاره پرداخت کنید.

اگر بتوانید تمام جاده‌هایی که نوار یک رنگ دارند را خریداری کنید می‌توانید در آن جاده ساختمان بسازید. 

ایستگاه راه آهن

روی صفحه بازی مونوپولی خانه‌هایی با عنوان راه آهن مشخص شده است. اگر روی آن‌ها قرار گرفته‌اید به شرط اینکه صاحب دیگری نداشته باشد مجاز به خرید ایستگاه هستید؛ در غیر این صورت باید به صاحب قبلی اجاره پرداخت کنید.

اگر بازیکن دیگری روی خانه ایستگاه راه آهن شما قرار بگیرید باید اجاره پرداخت کند. اگر شما صاحب دو ایستگاه راه آهن باشید اجاره دو برابر و اگر 3 ایستگاه داشته باشید اجاره آن سه برابر است.

نکته: مبلغ اجاره هر خانه زیر آن قید شده است.

تصویر بازی فکری مونوپولی

خدمات عمومی

آموزش بازی مونوپولی به شما می‌آموزد هنگام قرار گرفتن روی خانه خدمات عمومی چه کاری انجام دهید.

خانه خدمات عمومی (شرکت برق و شرکت آب) را همچون جاده و ایستگاه راه آهن می‌توانید بخرید و یا به مزایده بگذارید یا اگر بازیکن دیگری صاحب آن بود به او اجاره پرداخت کنید.

نکته: مبلغ اجاره خانه خدمات عمومی بدین صورت مشخص می‌شود که شما باید 4 برابر عدد تاسی که آورده‌اید اجاره پرداخت کنید و اگر مالک صاحب دو خانه خدمات عمومی بود باید 10 برابر اجاره پرداخت کنید.

خانه‌های مالیات و شانس

خانه مالیات و شانس که در روش بازی مونوپولی انگلیسی لاتاری نام دارد به شما می‌گوید یا مالیات پرداخت کنید و یا به نوشته‌های روی برخی کارت‌ها عمل کنید.

خانه‌های عملیاتی

خانه‌هایی همچون پارکینگ و زندان خانه عملیاتی هستند. اگر مهره شما روی خانه زندان قرار گرفت باید به زندان بروید؛ این بدین معنی است که نمی‌توانید تاس بیندازید و برای رهایی از زندان یا باید کارت آزادی داشته باشید و یا 50$ به بانک پرداخت کنید.

ساختمان و هتل 

طبق راهنمای بازی مونوپولی اگر شما صاحب خیابان‌هایی باشید که نوار رنگی آن‌ها یکسان باشد می‌توانید در آن خانه بسازید؛ سپس یک خانه پلاستیکی در خانه مورد نظر قرار می‌دهید تا هر کسی به آن خانه رسید بداند که باید اجاره پرداخت کند. اگر تعداد خانه‌هایی که در یک خیابان ساخته‌اید به 4 برسد می‌توانید 4 خانه را با یک هتل معاوضه کنید.

رهن در بازی

نحوه بازی مونوپولی بدین صورت است که اگر موجودی شما به اتمام رسید و دیگر پولی برای هزینه کردن نداشتید می‌توانید یکی از خانه‌های خود را در رهن بانک بگذارید و از بانک پول قرض بگیرید.

برنده شدن در بازی

در راهنمای بازی مونوپولی شما می‌توانید روش‌های برنده شدن را بیاموزید و بکار بگیرید:

  • اگر پول بانک تموم بشه کسی که بیشترین دارایی را داشته باشد برنده است.
  • اگر همه به غیر از یک نفر ورشکسته شوند آن یک نفر برنده است.
  • می‌توانید زمانی را اعلام کنید، تا آن زمان هر کسی بیشترین دارایی را داشته باشد برنده بازی است.

چند نکته مهم: 

  • بازی مونوپولی کارت خوان دار یکی از انواع بازی مونوپولی محسوب می‌شود. تنها تفاوت این بازی استفاده از کارتخوان است؛ در نتیجه می‌توان گفت آموزش بازی مونوپولی کارتخوان دار با آموزش بازی مونوپولی اصل هیچ تفاوتی ندارد.
  • فکرآوران یک برند تولید کننده بازی فکری است که تاکنون بازی‌های متعددی را تولید کرده است. آموزش بازی مونوپولی فکرآوران نیز تفاوتی با سایر برندها ندارد.
  • اولین بازی مونوپولی که در ایران تولید شد بازی فکری روپولی یا ایروپولی نام داشت، در این بازی صرفا اسم و ظاهر بازی تغییر کرد و آموزش بازی فکری مونوپولی فارسی با روش بازی مونوپولی انگلیسی هیچ تفاوتی ندارد.
  • در آموزش بازی مونوپولی به زبان فارسی اسم خانه‌ها تغییر کرده است و شما پس از کمی بررسی متوجه می‌شوید که خانه شانس همان خانه لاتاری است و باید قوانین و اقدامات لازم به این خانه را انجام دهید؛ در نتیجه زیاد خود را درگیر اسامی نکنید؛ زیرا اصل موضوع بازی تغییری نکرده است.
  • هر چند وقت یکبار شرکت‌های تولید کننده بازی فکری تغییراتی در ظاهر بازی‌ها اعمال می‌کنند تا از لحاظ بصری جذاب‌تر شود، دقت داشته باشید که این تغییرات صرفا ظاهری است و آموزش بازی مونوپولی جدید تفاوتی با نحوه بازی مونوپولی کلاسیک ندارد در آموزش بازی مونوپولی کلاسیک صرفا اسامی بومی سازی شده‌اند.

یکی از انواع این بازی بازی فکری مونوپولی کارتی است که تنها تفاوتش این است که شما به جای استفاده از مهره و منچ از کارت استفاده می‌کنید؛ در نتیجه آموزش بازی مونوپولی کارتی هیچ تفاوتی با راهنمای بازی مونوپولی فارسی یا سایر تولیدات این حوزه ندارد.

1 دیدگاه برای “آموزش بازی فکری مونوپولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *