آموزش کامل بازی راز هیتلر

بازی راز هیتلر آموزش بازی

بی‌شک راز هیتلر یکی از بهترین بازی‌ها در سبک نقش مخفی است که علاقه‌مندان زیادی نه تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگر را به سمت خود جذب کرده است؛ اگر به طور کلی به بازی راز هیتلر نگاه کنیم این بازی بسیار شبیه به بازی مافیا است و در قسمت‌های جزئی با یکدیگر تفاوت دارند. در ادامه ما آموزش بازی راز هیتلر را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

به طور کلی بازی‌های متنوعی وجود دارد که می‌تواند شما را ساعت‌ها سرگرم کند که شما می‌توانید با مراجعه به آرتی کالا به تمامی این بازی‌‌ها دسترسی داشته باشید.

 

طریقه بازی راز هیتلر؛ شناخت فضای بازی

این بازی کاملا اجتماعی و استنتاجی است و فضا کاملا سیاسی محسوب می‌شود. همچنین فضای این بازی مربوط به دوران قبل از جنگ جهانی در آلمان است و در بازی دو تیم  لیبرال و فاشیسم وجود دارد و هر دو سعی دارند بر دیگری پیروز شوند؛ اگر دقت کنید فضا این بازی شبیه بازی فکری مافیا است. 

بازی فکری راز هیتلر

آموزش بازی هیتلر مخفی؛ روش بازی چگونه است؟

در ابتدای بازی، هریک از بازیکنان به صورت مخفی کارت‌های خود را برمی‌دارند تا نقش خود را در بازی بشناسند. توجه داشته باشید که فاشیسم‌ها باید خود را از بازیکنان مخفی نگه‌ دارند و لیبرال‌ها سعی می‌کنند فاشیسم را شناسایی کنند. در بازی راز هیتلر 3 نقش وجود دارد: فاشیست‌ها، هیتلر و لیبرال‌ها که هیتلر رهبر فاشیست‌ها است.

تیم فاشیست در ابتدای بازی یکدیگر را می‌شناسند؛ اما لیبرال هم گروهی‌های خود را نمی‌شناسند و در کل بازی هیچ‌کس هیتلر را نمی‌شناسند، توجه داشته باشید که هیتلر هم یاران خود که فاشیست‌ها هستند نمی‌شناسد.

قوانین بازی سکرت هیتلر به این صورت است که بعد از اینکه هر بازیکن نقش خود را متوجه شد یک نفر به عنوان سخنگوی بازی به سایر بازیکنان اعلام می‌کند که همه چشم‌هایشان را ببندند و فاشیست‌ها بیدار شوند تا یکدیگر را بشناسند و بعد از شناسایی مجدد اعلام می‍‌کند که همه چشم‌هایشان را ببندند و با گفتن جمله صبح شده، همه بیدار می‌شوند.

بازی از بزرگ‌ترین فرد بازی شروع می‌شود و او رئیس جمهور بازی می‌شود او صدر اعظم خود را مشخص می‌کند و بعد از انتخاب نخست وزیر از سایر بازیکنان می‌خواهد که به آن‌ها رای دهند، اگر رای مناسب را جمع کردند رئیس جمهور باقی می‌ماند در غیر این صورت بازیکن کنار شخص رئیس جمهور می‌شود و او مجدد صدراعظم  خود را انتخاب می‌کند و از سایر بازیکنان می‌خواهد رای دهند و این روند تا جایی که بازیکن رای آورد ادامه پیدا می‌کند. لازم به ذکر است که رئیس جمهور و صدراعظم می‌توانند قانون را تصویب کنند.

قانون گذاری به این صورت است که رئیس جمهور از کارت‌هایی که در وسط بازی چیده شده است به صورت رندوم 3 کارت را برمی دارد و از بین آن 3 تا 1 کارت را حذف و 2 کارت را به صدر اعظم خود می‌دهد، صدر اعظم نیز از بین آن دو کارت 1 کارت حذف و کارت باقی مانده را به عنوان قانون تصویب می‌کند که اگر قانون کارت لیبرال بود در قسمت لیبرال و اگر قانون فاشیسم بود در قسمت فاشیسم جایگذاری می‌شود. در دفترچه راهنمای راز هیتلر تمام مراحل بازی  به صورت واضح آورده شده است و شما می‌توانید قبل از شروع بازی آن را به صورت دقیق مطالعه کنید. 

 

آموزش صفر تا صد بازی راز هیتلر؛ شرط برنده شدن هر تیم 

هر کدام از تیم‌ها باید استراتژی خاص خود را داشته باشند تا بتوانند برنده این بازی هیجان انگیز شوند. در این موقعیت هر کدام از تیم‌ها می‌توانند اقداماتی را برای برنده شدن انجام دهند. تیم لیبرال‌ها باید سعی کنند 5 قانون تصویب کنند و یا هیتلر را شناسایی و بکشند و تیم فاشیسم‌ها در صورتی می‌توانند برنده بازی شوند که 6 قانون تصویب کنند و یا هیتلر خود را صدر اعظم کنند.

 

تفاوت بازی فکری secret hitler با مافیا

در مافیا بیشترین اکشن مربوط به گروه مافیا است و گاهی شهروندان ساده نقش بسیار کم رنگی را ایفا می‌کنند؛ اما در بازی راز هیتلر یا سکرت هیتلر هر دو گروه به صورت متعادل در بازی دخیل هستند و علاوه بر گفتگو از طریق سیاست‌گذاری‌ها و کارت‌های مکانیک هم می‌توانید به تشخیص گروه پی ببرید.

به طور کلی بازی فکری راز هیتلر یه بازی فوق‌العاده جذاب و تلفیقی از یه بازی تاریخی، تحلیلی و نقش مخفی هست که این حس رو به شما القا می‌کنه که تاریخ در دست شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *