ماکت ماشین یک اسباب بازی عالی و یک هدیه ماندگار و فوق العاده

بازی با ماکت ماشین ممکن است به رشد عاطفی، اجتماعی و جسمی کودک شما کمک کند. به گفته پروفسور جفری گلدشتاین ، روانشناس کودک در دانشگاه اوترخت و هماهنگ کننده اسباب بازی ها و ارتباطات (در سال 2017)، بازی کودکان از اهمیت اساسی برخوردار است. وی گفت: “هیچ فعالیت دیگری وجود ندارد که زبان، آگاهی مکانی، مهارت های اجتماعی و ارتباطی و توانایی های جسمی آنها را به روشی برای طولانی مدت توسعه دهد.”

کودکان کوچکی که روی زمین دراز کشیده اند و در حال بازی با ماکت ماشین اسباب بازی هستند را در نظر بگیرید. این بازی دارای چندین مزیت مهم برای کودکان است. به لطف انواع فاکتورها، از جمله تعامل است که هنگام بازی کودکان در کنار هم، ایجاد خلاقیت و ایجاد فکر صورت می گیرد که از یادگیری نام اشیاء ناشی می شود و سپس تصور اینکه آنها یک ماشین واقعی باشند نه اسباب بازی در دنیای جدیدی را به روی آن ها باز می کند”

ماکت ماشین یک اسباب بازی خوب برای کوکان

یکی دیگر از ویژگی های مهم بازی توسعه مهارت های حرکتی است و پروفسور گلدشتاین می گوید اسباب بازی هایی که حرکت می کنند مانند ماکت ماشین در اینجا بسیار مفید هستند: “سوار کردن یک عروسک روی ماشین اسباب بازی و چرخاندن آن در اطراف نمونه خوبی برای پیشرفت مهارت های بدنی از طریق بازی است.” همچنین ، همه کودکان تنوع را دوست دارند. بازی و اسباب بازی های مربوط به ماشین این امکان را با استفاده از مدل های مختلفی که ارائه می دهد و با ارائه سناریوهای مختلف (مثل مسابقه، تصادف یا  انتقال به گاراژ برای تعمیر یا کارواش) فراهم می کنند. ” این ماکت های فلزی علاقه کودکان را با ارائه تنوع حفظ می کنند و به آنها کمک می کند تا طیف وسیعی از مهارت ها را آموزش دیده و توسعه دهند.”

این مطمئناً با نظر کانل بویل، مدیر مدرسه دبستان جامعه نروچه در سامرست است که فردی بسیار برجسته است؛ همسو است. او گزارش می دهد: “ما سرمایه گذاری زیادی در آموزش کارکنان خود در تئوری بازی کرده ایم و همچنین یک فروشگاه دست سازه  (پر از وسایل قدیمی و بلا استفاده) را راه اندازی کردیم که دانش آموزان می توانند برای ایجاد هر چیزی که تصوراتشان را ایجاد می کنند استفاده کنند.” آقای بویل گزارش می دهد که کودکان بارها و بارها برای بازی در در این فروشگاه دست سازه می آیند و همیشه بازی های مختلفی انجام می دهند. ما هر روز شاهد ساخت و سازهای جدید هستیم و کودکان در جنس و سنین مختلف با خوشبختی در هم می آمیزند. اما در این میان بسیاری از کودکان دوست دارند یک اسباب بازی مثل شبیه سازی شده یک ماشین را بسازند و برای آن تلاش می کنند.

به گفته نویسنده و آکادمی هریت کاستور ، بازی در هر سطحی به بچه ها کمک می کند تا هوش هیجانی خود را توسعه دهند. او در زمینه بازی برای رمان های خود، از جمله VIII تحسین منتقدین (2011)، و برای تدریس خود در دانشگاه غرب انگلستان ، بریستول ، تحقیق کرده است. وی اظهار داشت: “ویژگی اصلی بازی این است که با انجام این کار، کودکان با تمرکز کمتری در بزرگسالان وارد دنیاهای دیگر می شوند. به عنوان مثال ، هنگامی که آنها با یک ماشین اسباب بازی بازی می کنند یا از از طریق یک ماکت ماشین وسیله نقلیه بزرگسالان را در ذهنشان تصویر سازی می کنند، نقش دیگری را برای خودشان امتحان می کنند. برای مثال خود ماشین، یا مثلا راننده. آنها از این طریق همدلی و همچنین ایجاد عادت تفکر خلاق را یاد می گیرند.”

بازی دزد و پلیس کودکان با ماکت اتومبیل های مختلف

ویژگی اصلی بازی این است که، با انجام این کار کودکان وارد دنیای دیگری می شوند. دیوید وارینگتون، مدیر طراحی مرکز یادگیری اولیه در کودکان، شخصی که کاملاً توانایی بازی کردن را برای شکل دادن به زندگی کودکان به طور کامل درک می کند. می گوید این شرکت همیشه از تعامل بین بازی و افزایش خلاقیت و هوش کودکان آگاه است. او می گوید: “وقتی کودک رشد می کند، روابط و درک آنها از جهان پیچیده تر می شود. ما سعی می کنیم اسباب بازی هایی را توسعه دهیم که از این امر پشتیبانی کنند و کشش و تحریک متناسب با سن را برای آن ها فراهم کنیم”

آقای وارینگتون در مورد اسباب بازی ها و لوازم جانبی مبتنی بر خودرو و وسایل نقلیه خود می گوید: “ما طیف وسیعی از اسباب بازی های ساده تری را داریم که به مدت 12 ماه به علاوه با تأکید بر بازی با نیروی جاذبه و پیشرفت مهارت های حرکتی اولیه طراحی شده اند. هرچه کودک بزرگتر می شود، در سایر محدوده ها نیاز به مهارت بیشتری دارند و بازی پیچیده تری از قبیل بازی نقش، بازی با مضمون و بازی های اجتماعی نیاز به بازی دارد که این گروه آن را ارائه می دهند”

در همه این حیطه ها، آقای وارینگتون و همکارانش مهمترین جنبه بازی را فراموش نمی کنند. وی می گوید: “ما همیشه با استفاده از ویژگی هایی مانند جلوه های صوتی یا ارتباط آنها با افسانه هایی که کودکان با آنها آشنا هستند، در خط مقدم طراحی های خود قرار داده ایم. اگر یک محصول اساساً سرگرم کننده باشد، کودک به آن دلبسته می شود و بازی طولانی تر با آن را خواهد داشت. حتی بهتر از آن، موجب توسعه عملکردهای بسیاری در کودکان می شود.

 

1 دیدگاه برای “ماکت ماشین یک اسباب بازی عالی و یک هدیه ماندگار و فوق العاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *