معرفی کمک آموزشی برای نقاشی های خلاقانه کودکان

نقاشی از مهارت های مورد علاقه کودکان است . کودکان با نقاشی کشیدن احساسات و حالات خود را به تصویر می کشند .  برخی از والدین در این تصور اند که نقاشی کودکان فقط به وسیله کاغذ و مداد رنگی انجام می شود  و تنها برای کودکان دفتر نقاشی و مداد رنگی تهیه می کنند . اما کودکان برای تخلیه روانی و سرگرم شدن و نقاشی کردن نیاز به ابزار ها ی متنوع دارند. ایده ها وخلاقیت کودکان با نقاشی کردن برروی سطوح  خلق می شود

در این میان استفاده ازلوازم التحریری همچون  انواع ماژیک ها ، مداد شمعی ،، آبرنگ و مقوا  می تواند برای کودکان جذاب باشد .

کودکان گروه سنی نوباوه ( 2 تا 4 سال ) برای نقاشی نیاز به لوازم التحریر بزرگ و غیر سمی و در عین حال روان دارند.  مداد شمعی های دوکی برای این گروه سنی بسیار ایده عال است .

 

 

 

تصویر https://artikala.com/wp-content/uploads/2019/04/مداد-شمعی-دوکی.jpg

 

تصویر خرید محصول

 

برای کودکان نوباوه بهتر است دفتر های نقاشی سایز بزرگ تهیه شود تا به راحتی در آن نقاشی کنند .

گروه سنی پیش دبستانی ، در مرحله ورود به مدرسه هستند و باید مهارت دست ورزی را تمرین کنند . این گروه با مداد رنگی و ماژیک و پاستل و آبرنگ می توانند کار کنند  و با روش های خلاقانه کلاژ و … به خلق نقاشی های جذاب بپردازند.

اما کودکان برای خلق هنر نیاز به تنوع دارند . دراینجا به چند کمک آموزشی برای نقاشی خلاقانه اشاره می کنیم :

یکی از ابزار های  هنری و نقاشی برای کودکان استفاده از صفحات پین دار و مهره های رنگی است . کودکان با استفاده از این صفحان و مهره های رنگی می توانند شکل های زیبا خلق کنند و لذت ببرند.

 

 

 

 

 

 

تصویر خرید محصول

از دیگر لوازم جذاب برای خلق نقاشی استفاده از خمیر های بازی ، و استفاده از آن ها برای  رنگ آمیزی و حجم دادن به نقاشی هاست .

تصویر نقاشی با اسلایم

 

ژله های اسلایم نیز برای حجم دادن و نقاشی کردن برروی مقوا ها برای کودکان و نوجوانان نیز جذاب است .

نتیجه گیری:

نقاشی سبب تخلیه روحی کودکان و بیان احساسات آنها است . پس استفاده از روش های خلاقانه می تواند آنها را به این عمل علاقمند تر کرد . همچنین کودکان با نقاشی کردن ایده های خلاقانه  خود را برروی کاغذ  و جسم پیاده می کنند .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *