سندباد و اولیس برای تجدیدخاطره گذشته، دوباره چاپ ‌شدند

دو کتاب «سندباد بحری» و «اولیس و غول یک‌چشم» در قالب مجموعه «کتابهای طلایی» توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شدند.

به گزارش آرتی‌کالا به نقل از خبرگزاری مهر، دو کتاب «سندباد بحری» و «اولیس و غول یک‌چشم» با ترجمه محمدرضا جعفری، به‌تازگی توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شده‌اند. این‌کتاب‌ها عناوین هفتم و هشتم مجموعه «کتابهای طلایی» هستند که این‌ناشر سال‌ها پیش چاپ کرده و حالا بناست با نیت تجدیدخاطره گذشته، دوباره چاپ شوند.

سندباد و اولیس در قالب مجموعه کتابهای طلایی توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شدند

محمدرضا جعفری در دهه ۴۰ به‌عنوان مترجم، کتاب‌های طلایی را برای گروه سنی نوجوان ترجمه کرد که در داستان‌هایش، مطالب آموزنده درباره زندگی نهفته بود. حالا پس از گذشت بیش از ۵۰ سال، این‌کتاب‌ها دوباره چاپ شده‌اند. جعفری پس از آموختن زبان انگلیسی، داستان‌های «کتاب‌های طلایی» را ترجمه کرد و در توضیح درباره این‌کتاب‌ها می‌گوید نظیر برخی از این‌قصه، بین قصه‌های ایرانی هم دیده می‌شود و نویسندگان قصه‌ها، انشای خود را با معلومات کودکان در سنین مختلف منطبق کرده‌اند.

مقدمه و توضیحی که جعفری برای این‌مجموعه نوشته مربوط به فروردین سال ۴۲ است که در نسخه بازچاپ این‌مجموعه هم چاپ شده است. مجموعه کتاب‌های طلایی بناست ۶۶ عنوان قصه را در بر بگیرد. جعفری در مقدمه جدیدی که سال ۹۸ برای این‌مجموعه نوشته می‌گوید کتاب‌های آن، مطالب آموزنده‌ای درباره زندگی دارند و به همین‌دلیل هیچ‌وقت نمی‌میرند. داستان برای بچه‌ها نوشته‌ای بی‌جان نیست بلکه در خیال آن‌ها جان می‌گیرد و با آن‌ها زندگی می‌کند.

«اردک سحرآمیز»، «کفش بلورین»،‌ «نهنگ سفید»، «فندق‌شکن»، «پشه بینی‌دراز» و «آرتورشاه و دلاوران میزگرد» عناوین ۶ کتاب اولی هستند که تابه‌حال در چاپ جدید و دوباره این‌کتاب‌ها منتشر و عرضه شده‌اند.

 

داستان اولیس و غول یک‌چشم هم افسانه‌ای از یونان باستان و زمانی است

«سندباد بحری» به‌عنوان هفتمین جلد «کتابهای طلایی» دربرگیرنده بخشی از افسانه قدیمی سندباد است که با این‌فصول کوتاه چاپ شده است:

سندباد و هندباد، جزیره شناور، سفر با پرنده غول‌پیکر، در دره جانوران زشت، سفر با پرنده اسب‌خوار، بازگشت به وطن، طوفان در دریا و غرق‌شدن کشتی، سندباد در جزیره آدمخواران، ماجرای سرگردانی و نجات سندباد، تربیت اسب، سندباد و زن و زندگی او، چگونه مردی زنده‌به‌گور می‌شود، چگونه سندباد زنده‌به‌گور می‌شود، زندگی در گور،‌ نجات و بازگشت به وطن، سفر دیگر سندباد و طوفان، سندباد در جزیره کوتوله‌های وحشی، سندباد در چنگال غول گرفتار می‌شود، کورشدن غول به دست سندباد، نجات سندباد از چنگال غول، سندباد در جزیره مار آدمخوار، ماجرای نجات سندباد.

این‌کتاب با ۳۲ صفحه مصور، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۵ هزار تومان منتشر شده است.

کتاب هشتم هم «اولیس و غول یک‌چشم» است که ۴ داستان کوتاه را در خود جا داده است: اولیس و غول یک‌چشم، اردک سفید،‌ رامپل استل کین، قلم‌موی سحرآمیز.

داستان اولیس و غول یک‌چشم هم افسانه‌ای از یونان باستان و زمانی است که سربازان یونانی می‌جنگیدند تا شهر تروا را فتح کنند. اولیس یکی از قهرمانان یونانی است که پس از فتح تروا به‌دست یونانی‌ها هنگام بازگشت به یونان، کشتی‌اش از دیگر کشتی‌ها عقب ماند و با سربازانش پس از چند روز به جزیره‌ای رسیدند که غول یک‌چشم در آن ساکن بود.

این‌کتاب هم با ۳۲ صفحه مصور، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۵ هزار تومان چاپ شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *