جذب ویروس کرونا در کودکان 100 برابر بیشتر از بزرگسالان است

زمانی که که کرونا شیوع پیدا کرد، مردم و کارشناسان تصور می کردند افراد مسن و یا بیمار مبتلا می‌شوند و کودکان و جوانان مصون از این بیماری هستند. اما پس از طی چند ماه که از شیوع کرونا در کشور می‌گذرد، شاهد اخبار و گزارشاتی از ابتلای کرونا و حتی مرگ در کودکان هستیم. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که کودکان نسبت به بزرگسالان، 100 برابر بیشتر ویروس را جذب می کنند.

 

افزایش 100 برابری جذب ویروس کرونا در کودکان نسبت به بزرگسالان

افزایش 100 برابری جذب ویروس کرونا در کودکان نسبت به بزرگسالان

 

به گزارش آرتی‌کالا؛ تصور اینکه کودکان به کرونا مبتلا نمی‌شوند تصور باطلی است و شاید بتوان گفت کودکان قربانیان جدید کرونا هستند.

میزان ابتلای کودکان به ویروس کرونا نسبت به اسفند ماه افزایش پیدا کرده است. بر اساس آماری که در رسانه‌ها منتشر شده، از ابتدای شیوع به کرونا تاکنون ۱۱ کودک با بیماری زمینه‌ای با مبتلا شدن به کرونا، جان خود را از دست داده‌اند. گفتنی است این آمار در حال افزایش است.

یکی از دلایل این افزایش به دلیل این است که حساسیت‌ خانواده‌ها نسبت به گذشته کمتر شده است و با توجه به این که بچه‌ها زنجیره انتقال این بیماری هستند نباید حساسیت‌ها را در این زمینه کاهش داد.

طبق تحقیقی که طی هفته جاری انجام شده، مشخص گردیده که حجم ترشحات ویروسی در بینی و گلوی کودکان بسیار بیشتر از بزرگسالان است.

در این مطالعه که در مجله امراض کودکان JAMA منتشر شد، ترشحات بینی کودکان و بزرگسالان مبتلا به بیماری کرونا مورد بررسی قرار گرفت.

محققان به این نتیجه رسیدند که کودکان نیز به اندازه بزرگسالان و حتی گاهی تا 100برابر بیشتر، می توانند ویروس کرونا را بخود جذب کنند.
با اینکه در تحقیقات قبلی مشخص شده بود که کودکان نسبت به بزرگسالان کمتر مستعد بیماری هستند، اما این تحقیق جدید نشان می دهد که کودکان همچنان شانس بالایی در انتشار بیماری دارند.
علائم کووید 19 در کودکان

علائم کووید 19 در کودکان

به گفته کارشناسان بر خلاف تصوراتی که وجود داشت کودکان هم به این بیماری مبتلا می‌شوند و علائم آن مانند علائم کرونا در بزرگسالان است فقط علائم گوارشی غالب‌تر از علائم تنفسی است.
کووید 19 بیماری هزار چهره است و همه علائمی که بزرگسالان را درگیر می‌کند در کودکان نیز وجود دارد.
علائمی نظیر: تب‌های شدید، طولانی و بدون علامت، بی‌قراری بچه‌ها، درد شکم، اسهال، استفراغ و سرفه در بیماران از خود نشان می‌دهد.

محافظت از کودکان در مقابله با کرونا

میزان اطلاعات درباره COVID-19 در کودکان کمی محدودد است. اما بررسی‌های کارشناسان و متخصصان نشان از ناقل بودن و مبتلا شدن با علائم خفیف در کودکان را دارد. کودکان با جذب 100 برابری که در مقایسه با بزرگسالان دارند می توانند این ویروس را به دیگران که ممکن است در معرض خطر بیشتری باشند، از جمله افراد سالخورده و افرادی که شرایط پزشکی جدی دارند، منتقل کنند.

برای جلوگیری از ابتلای  COVID-19 در کودکان راهکارهایی که در بزرگسالان وجود دارد در کوددکان نیز رعایت کنید. مانند:

-قرنطینه خانگی و نداشتن ارتباطات اجتماعی

-به حداقل رساندن رفت و آمدها

-حضور نداشتن در مکان شلوغ به ویژه اماکن سرپوشیده
-شست و شوی دست‌ها و ضدعفونی کردن
-داشتن فاصله ۲ متر
-تجدیدنظر در تعطیلات بهاره و برنامه های سفر
بهترین راهکار برای مبارزه و شکست بیماری COVID-19 ماندن در خانه و سرگرم کردن کودکان است. مجموعه آرتی‌کالا با در اختیار داشتن کارشناسان و متخصصان حوزه کودک بهترین روش‌های سرگرمی را به شما والدین پیشنهاد می‌کنند.
سرگرمی کودکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *