بازی های مناسب مهارت الگویابی به کودکان

الگو یابی به معنی یافتن رابطه بین اشکال و اعداد و ادامه دادن آن رابطه است. در واقع الگویابی و یافتن رابطه بین مفاهیم از مطالب آموزشی ریاضی و حل مساله است تا کودک بتواند به راحتی مسائل را حل کند. برای آموزش الگویابی به کودکان روش های موثری وجود دارد و این آموزش به طور رسمی از دوره پیش دبستانی و دوره اول دبستان شروع می شود و تا پایان ابتدایی به اوج آموزش می رسد.

در واقع الگو یابی و آموزش این مفهوم به کودکان و دانش آموزان می آموزد تا بین همه چیز ارتباط برقرار کنند و به عبارت دیگر سعی در یافتن رابطه بین مفاهیم شود. دانش آموزی که نتواند به طور کامل مفهوم الگو یابی و رابطه بین مفاهیم و اعداد را بیاموزد در حل مسائل ناکام می ماند و فقط به حفظ داده ها و مفاهیم می پردازد.

یادگیری در دانش آموزان به صورت تصویری، مفهومی و عملی است. اصولا دانش آموزانی که در ریاضی و آموزش آکادمیک و رسمی مدارس به مشکل می خورند و نام خنگ و یا گاهی دیر آموزی به آنان داده می شود، نیاز به آموزش به صورت عملی دارند یعنی باید مفاهیم را کاملا لمس کرده تا درک واقعی از آن داشته باشند سپس بیاموزند. اگر علت آموزش مفهومی را نداند وعلت یادگیری نیز برایشان نامفهوم باشد، نمی توانند بیاموزند. متاسفانه این روش عملی آموزش به علت تعداد دانش آموزان در کلاس و گسترده بودن مفاهیم آموزشی در یک سال تحصیلی برای برخی معلمین سخت است و ترجیح می دهند تا فقط آموزش تئوری به دانش آموزان بدهند یا گاهی کمک آموزشی مناسب و جذابی در این حیطه آموزشی نمی شناسند. لذا در این مقاله سعی کردیم برخی از کمک آموزشی های فکری و مناسب برای آموزش الگو یابی را به شما معرفی کنی .
برای پیشرفت و یادگیری علاوه بر مهارت آموزی مستقیم در مدارس، شرکت های بازی سازی ایرانی نیز کمک آموزشی های سرگرم کننده ای همچون بازی فکری،جهت آموزش و در عین حال تفریح و شادی تولید کرده اند.

بازی فکری مناسب برای آموزش الگویابی 

ازنمونه بازی فکری های مناسب برای آموزش الگویابی به کودکان می توان به موارد زیراشاره کرد:

 

تصویر https://artikala.com/wp-content/uploads/2017/04/دست-چین-4-نفره-5.jpg

تصویر خرید محصول

بازی فکری دست چین

 

 

 

تصویر بازی سر انگشتی

تصویر خرید محصول

 

بازی فکری سر انگشتی

 

 

تصویر بازی فکری اکتشاف

تصویر خرید محصول

بازی فکری دکتر اکتشاف

 

تصویر مکعب های کوچولو

تصویر خرید محصول

 

بازی فکری مکعب های کوچولو

 

 

تصویر بازی هیولای توپی

تصویر خرید محصول

 

بازی فکری هیولای توپی

 

 

تصویر بازی نخ و مهره رنگی رنگی

تصویر خرید محصول

 

نخ و مهره رنگی رنگی 

 

فروشگاه اینترنتی آرتی کالا

کانال تلگرامی:

@artikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *