الکترونیکی یا کاغذی کدام کتاب برای کودکان بهتر است؟

کتاب الکترونیکی یا کاغذی؟  این سوالی است که ممکن است برای هر پدر و مادری که به اهمیت کتاب آگاهی دارد، پیش آید. در این گزارش از آرتی‌کالا قصد داریم به مقایسه کتاب کاغذی و الکترونیک و مزایا و معایب آن‌ها و تاثیری که هر کدام از این شیوه‌ها بر کودکان دارد؛ بپردازیم.

 

الکترونیکی یا کاغذی

تاثیر کدام کتاب بر کودکان بیشتر است؟ الکترونیکی یا کاغذی

امروزه با گسترش تکنولوژی و الکترو‌نیکی شدن در جامعه، بسیاری از خانواده‌ها مطالب علمی، فرهنگی، هنری را در فضای مجزی جست و جو می‌کنند؛ حتی برای کودکان خود کتاب الکترونیکی خریداری می‌کنند. اما عده ای دیگر از پدر و مادر‌ها به همان شیوه سنتی و اصیل کتاب‌هاب کاغذی پایبند هستند و برای فرزندان خود نیز کتاب کاغذی می خرند.

در هردو روش کتاب خوانی؛ الکترونیکی یا کاغذی علاوه بر مزایایی که دارند، تفاوت‌هایی نیز قابل مشاهده است که از نگاه علاقمندان به هردو روش قابل بررسی است.

نگرش کودکان نسبت به سال‌های گذشته بسیار تغییر کرده، کودکان به واسطه غوطه ور بودن در امکانات و تکنولوژی از از كامپيوتر گرفته تا كانالهاي متعدد تلويزيوني و … براي گذارندن وقت خود دارند؛ آنچه در اين ميان موجب نگراني اغلب والدين مي شود، كم توجهي بسياري از كودكان به مطالعه است. برای پیوند زدن کودک با کتاب و کتاب‌خوانی بهتر است هر کدام از شیوه‌هایی که کودک می‌پسندد امتحان کنید.

ساعتی از روز رادر کنار کودک خود به مطالعه اختصاص دهید. برای شروع ساعتی از شب یا حتی روز را در یک جای دنج و با آرامش انتخاب کنید و برای کودکتان کتاب بخوانید. علاوه بر این که می‌توانید با کودک خود نزدیک شوید و پیوندی محکم بوجود آورید، فرهنگ کتاب را به او آموزش داده اید.

 

بهترین یادگیری

نتایج یک تحقیق تازه نشان می‌دهد که خواندن کتاب‌های الکترونیکی برای کودکان در مقایسه با کتاب‌های کاغذی تاثیر کمتری در یادگیری دارد. کتاب‌های کاغذی مفیدتر است و موجب می‌شود کودکان در حین مطالعه با والدین‌شان بیشتر وارد تعامل و ارتباط شوند.

 

فواید کتاب کاغذی

خواندن یک کتاب کاغذی نیاز به هیچ وسیله‌ای به جز خود کتاب ندارد. همچنین تمامی افراد به‌سادگی می‌توانند از آن استفاده کنند بدون آن‌که نگران تمام شدن شارژ باشند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *