استفاده از ماسک برای کودکان زیر دوسال ممنوع! خطر سکته مغزی

به گزارش آرتی‌کالا، ؛ یک گروه پزشکی در ژاپن اعلام کرد کودکان زیر دوسال نباید از ماسک استفاده کنند چرا که ماسک، تنفس شان را دشوار کرده و آن‌ها را در معرض خفگی قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، درحالی که ژاپن درصدد بازگشایی فعالیت‌های عمومی و اجتماعی است، این گروه پزشکی به والدین درباره استفاده از ماسک برای فرزندان زیر دوسال خود هشدار داد.
آبه شینزو نخست وزیر ژاپن وضع اضطراری در توکیو و چهار شهر دیگر را لغو کرده، اما هشدار داده است درصورت شیوع مجدد ویروس، محدودیت‌ها مجددا اعمال می‌شود.

آیا همه کودکان باید از ماسک استفاده کنند؟

کارشناسان سلامت و درمان در سراسر جهان از مردم خواسته اند به منظور جلوگیری از شیوع ویروس ماسک بزنند، اما انجمن پزشکی اطفال ژاپن به والدین هشدار داده است استفاده از ماسک برای نوزادان بسیار خطرناک است.

این انجمن اعلام کرد: “ماسک ممکن است تنفس را دشوار کند، چون کودکان مجرا‌های تنفسی باریکی دارند که این امر فشار بر قلب آن‌ها را افزایش می‌دهد و خطر سکته مغزی را نیز برای آن‌ها به همراه دارد. از ماسک برای کودکان زیر دوسال استفاده نکنید. تاکنون موارد معدود جدی از ابتلا به کرونا در بین کودکان وجود داشته است و اغلب این کودکان از اعضای خانواده خود ویروس را گرفته اند نه در مدارس یا مهد کودک ها. ”

مرکز کنترل بیماری‌ها در آمریکا و آکادمی پزشکی اطفال آمریکا نیز اعلام کرده است نباید از پوشش‌های صورت برای کودکان زیر دو سال استفاده شود.

مهمترین راه جلوگیری از ابتلای کودکان به کرونا چیست؟

کارشناسان سلامت و درمان در پاسخ به این سوال ممی‌گویند: به کودکان رعایت فاصله گذاری  ۱.۵ تا ۲ متر را آموزش دهید و به آن عادت کنند؛ ضمن اینکه ماندن در خانه خیلی مهم است و مهمترین راه جلوگیری از ابتلای کودکان به کرونا است.

طباطبایی متذکر شد: باید شستن دست ها به مدت حداقل ۲۰ ثانیه را به کودکان یاد دهیم و کودکان باید از تماس دستها با چشم، بینی و دهان خود اجتناب کنند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *