اسباب بازی های مناسب برای رشد ذهنی کودک

تصویر اسباب بازی های مناسب برای رشد ذهنی کودک

اسباب بازی های مناسب

داشتن کودکی سالم و باهوش آرزوی همه والدین است. تغذیه مناسب، ژنتیک و محیط آموزشی مهم ترین ارکان در شکل گیری شخصیت کودک هستند که روح و جسم کودک را تحت تاثیر قرار می دهند. برای داشتن کودکی با هوش و خلاق، از بازی کمک بگیرید. کودکانی که اسباب بازی های مناسب سن و جنسیت را در اختیار دارند ذهن فعال تری از دیگر هم سن و سال های خود دارند.

اسباب بازی های مناسب کدامند؟

لوازم بازی که هم جنبه سرگرمی داشته و هم دارای جذابیت ظاهری باشد می تواند توجه کودک را جلب کند. این اسباب بازی اگر با هدف ارتقای ذهنی کودک تهیه شود یکی از اسباب بازی های مناسب برای رشد مغز و ذهن کودک است. در تهیه اسباب بازی برای فرزند دلبندتان به جنبه آموزشی آن توجه کنید.

روانشناسان کودک بازی را از ملزومات رشد طبیعی یک کودک می دانند. بچه ها در بازی ها یاد می گیرند و با دشواری های زندگی آشنا می شوند.اعتماد به نفس، خلاقیت و رشد ذهنی کودک با کمک اسباب بازی های مناسب بیشتر شده و قدرت تصمیم گیری بهتری را کسب می کند.

اسباب بازی های مناسب باید بتوانند علاوه بر جنبه آموزشی، امکان تخلیه هیجانی کودک را نیز به وجود بیاورند. هر اسباب بازی کارکرد متفاوتی دارد و بر روی یک قسمت از جسم یا ذهن کودک اثر می گذارد. پدر و مادرها می توانند با انتخاب اسباب بازی های مناسب تاثیر بازی را در فرزندان چند برابر کنند.

برخی از اسباب بازی های مناسب برای کودکان عبارتند از بلوک های خانه سازی، لگو یا آجر بازی، گل بازی و خمیر بازی، بازی های هدف گیری و کنترل نظیر دارت ، پازل و بازی های جورچن، بازی های فکری و ذهنی معمایی- استراتژیک نظیر  راز جنگل،  عبور از رودخانه و رانی پارک، فتح پرچم و روبیک های جادویی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *