آموزش بازی فکری حکمران برای بزرگسالان و نوجوانان

از روش‌های بالا بردن آرامش و کاهش استرس، انجام بازی‌های فکری است. تاثیر مثبت بازی فکری در بزرگسالان با خندیدن همراه است که به کاهش استرس کمک می کند. (طبق نظرسنجی Realnetworks، بازی فکری بیش از 53 درصد در تسکین استرس نقش دارد). یک نمونه از بازی فکری که طرفداران زیادی نیز دارد، بازی فکری حکمران است.

بازی فکری در بزرگسالان، از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می کند، طبق تحقیقاتی که درباره تاثیر بازی فکری در بزرگسالان انجام شده، به این نتیجه رسیده اند که فعالیت های ذهنی بیشتر، سبب؛ افزایش تمرکز، تصمیم گیری سنجیده و سرعت پردازش فکر بیشتری این افراد نسبت به دیگران شده است.

اگر شما نیز علاقمند به انجام بازی فکری هستید، با آرتی‌کالا همراه باشید، چون در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی بازی فکری حکمران برای بزرگسالان و نوجوانان بپردازیم.

 

بازی فکری حکمران

بازی فکری حکمران یک بازی جذاب کارتی پر ریسک

بازی فکری حکمران چه نوع بازی است؟

اگر شما در گروه افرادی هستید که هیجان با ریسک بالا را دوست دارید تجربه کنید، بهترین پیشنهاد این بازی است. این بازی در دسته بازی‌های کارتی (card games) مدلی از بازی‌های رومیزی (Table Top Games) می باشد.

این بازی را می توان به هر جایی که خواستید ببرید و بازی کنید. قانون ساده این بازی باعث می‌شود که به راحتی بازی را یاد بگیرید و به دیگران نیز آموزش دهید.  تعداد افرادی که در این بازی می توانند شرکت کنند 2 الی 6 نفر هستند. زمان بازی 20 تا 40 دقیقه بوده و مناسب برای گروه سنی 8 سال به بالا است.

 

بازی حکمران چند دور بازی دارد؟

بازی فکری حکمران بازی ایرانی و کارتی، برگرفته از بازی خارجی Skull king است و سیاست بازی با پیشنهاد دادن یا شرکت در مزایده شکل می‌گیرد. اساس این بازی بر نوعی پیش‌بینی و حدس استوار است.

حکمران در 10 دور (55 دست) بازی می‌شود و در هر دور، بازیکنان به اندازه‌ی عدد دور بازی، کارت دریافت می‌کنند.

دور اول هر بازیکن یک کارت دارد و  در دوره‌های بعدی به تعداد دور بازی کارت دریافت می‌کنند. به عنوان مثال در دور چهارم، نفری 4 کارت، دور هشتم، نفری 8 کارت. به همین شکل تا دور آخر کار‌ت‌ها تقسیم می‌شود.

در این بازی بازیکن‌ها با تخمینی که از  ارزش کارت‌هایی که در دست دارند،  باید پیش‌بینی کنند؛ که در این دور از بازی، احتمالاً می‌توانند چند دست از بازی را پیروز شوند!… در پایان هر دور، امتیازات، بر مبنای دُرست یا غلط بودنِ حدس (یا ادّعای) بازیکن‌ها تقسیم می‌شود . این تقسیم بندی با  جدولی که در بازی قرار دارد، انجام می‌شود.

 

بازی حکمران چند دور بازی دارد؟

کارت‌های بازی فکری حکمران

کارت‌های این بازی رومیزی دارای کاراکتر و رنگبندی هستند. کاراکتر‌های این بازی  شامل: «حُکمران»، «بانو»، «شوالیه»، «صلح» و «جنگ/صلح»  می‌باشد. کارت‌های رنگبندی نیز شامل رنگ: قرمز، آبی، سبز و سیاه هستند.

پرامتیازترین کارت رنگی؛ کارت سیاه است و در بین کارت‌های غیر رنگی، کارت «حُکم» -یعنی کارتی که «حاکم» بازی کرده بالاترین امتیاز را دارد. نکته ای که در کارت‌های این بازی وجود دارد، آن هم این است که امتیاز کاراکترها اصولاً از کارت‌های رنگی بیشتر است به جز کارت صلح -که از همه‌ی کارت‌ها امتیاز پایین‌تری دارد و برای زمانی به کار می‌رود که بازیکن عمدی می‌خواهد ببازد.

 

کارت‌های بازی فکری حکمران

 

بهترین راه خرید بازی فکری حکمران

بازی حکمران را معرفی کردیم حالا نوبت این است که از کجا این بازی کارتی  را تهیه کنیم؟ قطعا بهترین منبع خرید بازی فکری، منبعی است که علاوه بر کیفیت مطلوب، دارای قیمت مناسب و تخفیف نیز باشد؛ فروشگاه اینترنتی آرتی‌کالا علاوه بر داشتن محصولات متنوع بازی فکری مانند: بازی های کارتی، بازی های رومیزی، بازی های ساختنی و، دارای امکان ارسال به تمام کشور با کمترین هزینه و تخفیف ویژه، می باشد.

این فروشگاه علاوه بر بازی فکری، دارای انواع اسباب بازی شامل اسباب بازی فکری، ماشین اسباب بازی، انواع اسباب بازی پسرانه و دخترانه و… تقسیم بندی شده تا به‌راحتی بتوانید اسباب بازی مورد نظرتان را انتخاب کنید. این انتخاب می‌تواند بر اساس مقایسه‌ی مشخصات فنی، قیمت و نقد و بررسی باشد. بهترین اسباب بازی برای پررورش خلاقیت و هوش کودک را در آرتی‌کالا قرار دارد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *