بازی لگو نقش موثری بر هوش و مهارت های فردی کودکان و نوجوانان دارد

یکی از عواملی که نقش مهمی بر رشد ذهنی و جسمی کودک و مهارت‌های فردی کودکان دارد، اسباب‌بازی و بازی‌های مختلفی است که کودکان انجام می‌دهند. اسباب‌بازی‌ها حتی آینده کودک را در بزرگسالی نیز تحت تاثیر قرار می‌دهند. یکی از اسباب بازی‌های مورد علاقه کودکان و حتی بزرگسالان اسباب بازی لگو است.

بازی لگو / افزایش ضریب هوشی

بازی، ابزاری برای رشد و بالندگی ذهنی و جسمی کودک است. بازی کودکان باید به گونه‌ای جذاب باشد که کودک با وسایل بازی‌اش، لذت بازی و تفریح را تجربه کند.

یکی از اسباب‌بازی‌های پر طرفدار در بین کودکان و حتی در سنین بالاتر لگو‌ها هستند. لگو‌ها نقش موثری بر هوش و مهارت‌های فردی کودکان و نوجوانان دارد و می‌تواند بر آینده کودکان و نوجوانان تاثیرگذار باشد. در این پژوهش سعی شده است تا علاوه بر معرفی لگو بازی، به اثرات مثبتی که این بازی برکودکان و نوجوانان دارد، پرداخته شود. با ما همراه باشید تا از نکات مفید این پژوهش در مورد لگو بهرمند شوید.

 

لگو

لگو بازی چیست

لِگو (به دانمارکی: LEGO) نوعی اسباب‌بازی است که برای اولین بار در سال ۱۹۱۶ میلادی، توسط اوله کرک کریستیانسن تولید شد. بازی لگو به معنای جفت کردن قطعات با هم است. این اسباب‌بازی به شکل قطعات کوچک رنگارنگ از جنس پلاستیک و یا کائوچویی ساخته می‌شود.

لگو یا همان آجرهای رنگارنگ اسباب‌بازی محبوب کودکان است که هرکودکی در سبد اساب‌بازی‌های خود یک نمونه از آن را دارد. این اسباب‌بازی در اندازه و فرم‌های مختلف تولید می‌شود.

این بازی با متصل کردن قطعات لگو با یکدیگر بنا به خلاقیت و ایده کودک شکل می‌گیرد. قطعات آن به راحتی بر روی هم قرار می‌گیرند و درهم قفل می‌شوند و به آسانی جدا می‌گردند. در این بازی کودک از ذهن خود استفاده می‌کند و توانایی حل مسئله را فرا می‌گیرد.

این بازی در مدل‌های ساده مانند خانه و قطار و کشتی و در مدل‌های پیچیده‌تر مانند ماشین‌های جعبه ‌دنده ای، موتور و سیستم‌های پنوماتیک هستند. محصولات لگو با تم هایی از قبیل بتمن، جنگ ستارگان، نینجاگو و مارول به بازار ارائه شده است.

در خرید لگو به چه نکاتی توجه کنیم

یکی از مواردی که اهمیت زیادی دارد، توجه به علاقمندی کودک به اسباب‌بازی و لگو است به گونه ای که کودک بعد از دیدن لگو حس کنجکاوی اش برانگیخته شود. و تمایل داشته باشد تا وقت خود را صرف بازی کند. پس در خرید لگوی مناسب به میزان علاقمندی کودک خود توجه لازم داشته یاشید.

اسباب‌بازی باید پرسش‌‌های زیادی را در ذهن کودک ایجاد کند. تکراری نباشد، غیرتکراری بودن اسباب‌بازی شاخص‌ترین مشخصه‌ای است که می‌تواند ذهن کودک را به پرسیدن و جستجو وادار کند. با هربار بازی لگو، بتواند نوآوری کرده و بتواند بارها و بارها بازی جدیدی را با اسباب بازی‌اش تجربه کند.

 

لگو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *