اسباب بازی های غیر استاندارد برای سلامت کودکان

تصویر اسباب بازی های غیر استاندارد برای سلامت کودکان

خطر اسباب بازی های غیر استاندارد برای سلامت کودکان

اسباب بازی های غیر استاندارد می توانند سلامت کودکان را با خطر جدی روبرو کنند. سهل انگاری در این قضیه منجر به آسیب رسیدن به کودکان خواهد شد. در ادامه شایع ترین مواردی که در اسباب بازی های غیر استاندارد آسیب رسان بوده بررسی می شوند.

بریدگی با اسباب بازی های غیر استاندارد

قطر نخ و ریسمان در اسباب بازی های کشیدنی نباید از 1.5 میلی‌متر کمتر باشد زیرا موجب بریدگی دست کودک در اثر کشیدن می شود. در تولید این اسباب بازی ها باید از نخ های استاندارد با ضخامت کافی و بدون گره استفاده شود.

لبه های تیز اسباب بازی ها

پیچ های به کار رفته در اسباب بازی باید به طور کامل پوشیده شود و فاقد قسمت های تیز و برنده باشد. جنس اسباب بازی ها باید از مواد مرغوب باشد تا به سادگی و با کوچکترین ضربه شکسته نشود. شکستگی در لبه های اسباب بازی های بی کیفیت موجب صدمه به کودک خواهد شد.

سوختگی و برق گرفتگی

اسباب بازی ها نباید موجب سوختگی کودک شوند. در ساخت برخی از وسایل بازی کودکان از یک منبع حرارتی استفاده می شود که در صورت غیر استاندارد بودن خطر ساز می شود. علاوه بر آن اسباب بازی های الکتریکی نیز باید مجهز به سیستم های کاهنده ولتاژ باشند. استفاده از برق 220 ولت برای شارژ اسباب بازی مناسب نیست. منابع شارژ باید به صورت مجزا از اسباب بازی در نظر گرفته شود و از دسترس کودکان خارج باشد.

مسمومیت با اسباب بازی های غیر استاندارد

سولفاته شدن باتری اسباب بازی ها و خارج شدن مواد داخل باتری موجب مسمومیت در کودکان می شود. در این مورد والدین تمهیدات لازم را انجام دهند. در تولید اسباب بازی های غیر استاندارد برای صرفه جویی در هزینه از رنگ های نامناسب  و سرب استفاده شده که می تواند کودک را مسموم کند. سازدهنی ها همیشه با دهان تماس دارند.

خفگی کودکان و بلعیدن اسباب بازی

اجزای صورت عروسک ها باید به درستی دوخته و یا چسبانده شده باشد. کنده شدن قطعات ریز اسباب بازی های بی کیفیت و بلعیده شدن قطعات ریز  خطری جدی برای خردسالان است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *