نقش اسباب بازی در آینده شغلی کودکان

تصویر نقش اسباب بازی در آینده شغلی کودکان

نقش اسباب بازی در آینده شغلی کودکان

شما چه نوع اسباب بازی هایی را برای کودک تان مناسب می دانید؟ اسباب بازی فکری، عروسک، تفنگ، اسباب بازی های پرتابی، سازه ها، وسایل بازی هدف گیری یا هر وسیله بازی دیگری می تواند آینده شغلی کودکان را تحت تاثیر قرار دهد.

بسیاری از بازی هایی که با توجه به جنسیت تولید می شوند به طور اختصاصی نشان دهنده راهکار برای هر جنس می باشند. متخصصان به طور جدی هشدار می دهند که در اختیار گذاشتن اسباب بازی هایی که خط فکری کودک را بسته نگاه می دارد می توانند تاثیرات مخربی در زندگی آینده و شغل افراد داشته باشند.

اغلب بازی های دخترانه به گونه ای طراحی شده که دختران را از ریاضی بیزار می کند و بسیاری از اسباب بازی های مخصوص پسران هم تهاجمی و مخرب هستند و می توانند پرخاشگری را در این گروه تقویت کنند.

در گذشته اغلب مشاغل مهندسی، علوم و تحقیقات در اختیار مردان قرار داشت ولی امروزه زنان و مردان در همه عرصه ها مشغول به فعالیت هستند. دیگر تفاوتی بین جنسیت و حرفه در سراسر دنیا وجود ندارد. از این رو ضروری است تا در تهیه اسباب بازی برای کودکان فراتر از جنسیت عمل کنیم.

اسباب بازی فکری و شغل کودک در آینده

اهمیت بازی برای کودکان بر هیچکس پوشیده نیست. اثرات مثبت بازی های دوران کودکی می تواند تا سال های سال همراه با فرد باشد. پدر و مادرهای جوان بایستی با دور اندیشی در انتخاب و خرید اسباب بازی کمی محتاط تر عمل کنند.

اسباب بازی های فکری بدون در نظر گرفتن جنسیت، تنها ذهن و هوش کودک را پیشرفت می دهند. این درحالی است که هیچ پیش فرض ذهنی جنسیتی برای بازی های فکری وجود ندارد. تنوع در رنگ، طرح و نحوه بازی در اسباب بازی های فکری بسیار گسترده است که این امر انتخاب را ساده تر می کند. برخی از بهترین اسباب بازی های فکری ، سازه ها، جاگذاری ها، چیدنی ها و لگوها هستند که برای طیف وسیعی از گروه های سنی کودک، نوجوان و حتی بزرگترها هم چالش برانگیز هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *